• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Komandas darba principi Latvijas vispārizglītojošo izglītības iestāžu vadīšanā

Thumbnail
View/Open
17929-Inese_Lusena_Ezera_2011.pdf (2.770Mb)
Author
Lūsēna-Ezera, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Date
2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Promocijas darba „Komandas darba principi Latvijas vispārizglītojošo izglītības iestāžu vadīšanā” anotācija Promocijas darbs saistīts ar Latvijas vispārizglītojošo skolu pilnveidošanos un mainīšanos atbilstoši pārmaiņu radītajam pieprasījumam, kur komandas darbs šodien ir notiekošo pārmaiņu ieviešanas procesu izvirzīta nepieciešamība. Promocijas darbā noskaidrots komandas darba principu (sadarbība, uzticēšanās un komunikācija) pielietojuma līmenis Latvijas vispārizglītojošās skolās un atklāts, vai skolu vadītāju darbība ir vērsta tādas vides veidošanu, kurā komandas darbs ir iespējams. Pētījums atklāja gan komandas darba principu, skolas personāla līdzdalības skolas vadīšanā, skolas kultūras un skolēnu mācību sasniegumu savstarpējās sakarības, kā arī to savstarpējās saistības ar skolas tipu. Promocijas darba ietvaros izstrādātas konceptuālās nostādnes komandas darba principu pielietojuma pilnveidošanai vispārizglītojošās izglītības iestādēs. Promocijas darba apjoms ir 176 lappuses (bez pielikumiem), to ilustrē 45 tabulas un 37 attēli. Darbā izmantoti 168 zinātniskie avoti angļu un latviešu valodā un pievienoti 14 pielikumi. Atslēgas vārdi: komandas darbs, skolas kultūra, skolas personāla līdzdalība
 
Abstract of Doctoral Thesis „Teamwork Principles in the Management of Comprehensive Educational Institutions in Latvia” The doctoral thesis explores the development and change of Latvian general education schools according to the demands for change, where team work and school staff involvement in the management of general education schools today is a raised necessity for the processes of change implementation. Within the doctoral thesis the level of team work principle use in Latvian general education schools is examined and it is found out that the action of school principals is oriented towards formation of such an environment where team work is possible. The research shows connection between team work principles, school staff involvement, school culture and pupils‟ learning achievement, and their interconnection with school type. The conceptual approaches for the improvement of team work principle use within general education schools are developed. The total amount of the work is 176 pages (excluding appendices) and illustrated by 45 tables and 37 figures. Overall, 168 scientific sources in English and Latvian were analyzed and 14 appendices were appended. Key words: team work, school culture, school staff involvement
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5077
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1374]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV