Show simple item record

dc.contributor.advisorRoziņa, Gunta
dc.contributor.authorSeyidzade, Milana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:10:58Z
dc.date.available2020-06-30T01:10:58Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other76759
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51094
dc.description.abstractPārliecināšana ir viena no mijiedarbes procesos bieži lietotajām komunikācijas metodēm. Vēlēšanu kampaņu laikā kandidāti nereti savās runās izmanto retorikas rīkus, lai manipulētu ar savu mērķauditoriju un iegūtu potenciālo vēlētāju atbalstu. Šī darba mērķis ir izpētīt un pamatot, kā retorika un pārliecināšana izpaužas valodas lietojumā. Pētījuma metode ir diskursa analīze. Pētījums veikts divos līmeņos (micro un meta), pamatojoties uz amerikāņu sociologa Ārona Sikurela (Aaron Cicourel) izstrādāto satura un nozīmes analīzes struktūru. Tika analizētas un pētītas piecas prezidenta Trampa runas. Pētījumu rezultāti norādīja uz deklaratīvo un komisīvo runas aktu izmantojumu, lai radītu pragmatisku nozīmi. Pētījuma struktūra veidota, galveno uzmanību pievēršot prezidenta Trampa lietotajām retorikas metodēm, tādējādi sasniedzot darba mērķi. Pētījumā secināts, ka pārliecināšanu politikā var realizēt, izmantojot runās atbilstošus lingvistiskos elementus, piemēram, modālos adverbus, jautājumu tagus, modālie āpstakļa vārdi un runas akti. Atslēgvārdi: pārliecināšana, politiskais diskurss, vēlēšanu runas, runas akti.
dc.description.abstractPersuasion is one of the frequently applied modes of communication during interactional processes. In campaign trails, candidates of elections, apply rhetoric strategies into their speeches to manipulate the target audience and gain the support of potential voters. The aim of this paper is to study and justify how rhetoric can be realized via the use of language. Discourse analysis has been used as a research method. The study is conducted at two levels: at a micro-level and a meta-level, considering Cicourel’s Framework of meaning analysis. Five election speeches of President Trump were analysed. Findings have demonstrated that the representative and commissive speech act types have been employed to create the pragmatic meaning. Research corpus has been developed with the focus of examining rhetoric strategies used by Mr.Trump. The research paper has concluded that persuasion in politics can be realized through the use of relevant linguistic elements in speeches, such as modal adverbs, question tags, modal verbs, and speech act types. Key words: persuasion, political discourse, election speeches, speech acts.  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectpersuasion
dc.subjectpolitical discourse
dc.subjectelection speeches
dc.subjectspeech acts
dc.titlePārliecināšana kā stratēģija politiskās runās
dc.title.alternativePersuasion as a Strategy in Political Speeches
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record