Show simple item record

dc.contributor.advisorKarapetjana, Indra
dc.contributor.authorJurdža, Sabīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:10:59Z
dc.date.available2020-06-30T01:10:59Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other76801
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51095
dc.description.abstractMūsdienu komunikācija un informācijas apmaiņa notiek ne tikai izmantojot valodu, bet arī dažādus citus komunikācijas izteiksmes veidus, kā piemēram, attēlus, žestus, krāsas, mūziku un balsi. Multimodalitāte kosmētikas nozares ilgtspējīgās reklāmās tika izvēlēta, ņemot vērā pašreizējo pieaugošo pieprasījumu pēc ilgtspējīgiem izstrādājumiem, kā arī tendences komunikāciju izpaust dažādos citos veidos, ne tikai ar valodas palīdzību. Šajā pētījumā tika izmantota kvalitatīvā multimodālā analīze, balstoties uz Kresa un van Līvena (2006) (Kress and van Leeuwen) vizuālo komunikāciju modeli. Pētījuma korpuss sastāvēja no divpadsmit ilgtspējības reklāmām no dažādiem kosmētikas zīmoliem Latvijā, Amerikas Savienotajās Valstīs un Austrālijā. Tika secināts, ka Kresa un van Līvena (2006) pielietoto trīs metafunkciju izmantošana palīdz informēt potenciālo pircēju par reklamēto produktu. Lai gan visi komunikācijas veidi, kuri tika izmantoti reklāmās, pilnveido kopīgo nozīmi, vizuālajam komunikācijas veidam ir vislielākā informatīvā vērtība. Tas palīdz paziņot par veiktajiem ilgtspējības pasākumiem un parādīt uzņēmuma sociālo atbildību pret sabiedrību.
dc.description.abstractNowadays communication and information transmission take place not only through language but multiple other modes, for example, images, gestures, colours, music and voice. The topic of multimodality in sustainability advertisements for cosmetic industry was chosen due to the current increased demand for sustainable products, as well as the tendencies to communicate the message through various different modes. The present study used the visual communication model by Kress and van Leeuwen (2006) to do a qualitative multimodal analysis of twelve sustainability advertisements of various cosmetic brands from Latvia, the United States of America and Australia. It has been concluded that the use of three metafunctions by Kress and van Leeuwen (2006) helps to inform the potential customer of the product advertised. Although all the modes employed in the advertisements contribute to the overall meaning, the visual mode carries the most informational value and assists in communicating the sustainability actions taken and showing company’s social responsibility towards society.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectmultimodal analysis
dc.subjectsustainable advertising
dc.subjectvisual communication
dc.subjectcosmetic industry
dc.titleKosmētikas industrijas ilgtspējīgās attīstības reklāmu multimodālā analīze
dc.title.alternativeMultimodal Analysis of Susainability Advertisements in Cosmetic Industry
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record