Atgriezeniskā saite kā kritiskās domāšanas veicinātāja tehnoloģiju mācību jomā 4- 5 gadu vecumā
Автор
Škuškauniece, Samanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba “Atgriezeniskā saite kā kritiskās domāšanas veicinātāja tehnoloģiju mācību jomā 4-5 gadu vecumā” mērķis ir pētīt 4-5 gadus vecu bērnu kritiskās domāšanas attīstības iespējas, izmantojot atgriezenisko saiti tehnoloģiju mācību jomā. Pētījuma aktualitāti nosaka kritiskās domāšanas kā vienas no caurviju prasmēm nozīme jaunajā mācību saturā pirmsskolas izglītībā Latvijā. Darba teorētiskajā daļā tika pētīta un analizēta dažādu autoru pedagoģiskā, psiholoģiskā literatūra un avoti par tehnoloģiju mācību jomu, atgriezeniskās saites nozīmi, kritiskās domāšanas jēdzienu, kritiskās domāšanas attīstību, kritisko domāšanu kā vienu no kompetencēm Latvijas izglītībā, pirmsskolas bērnu attīstību. Empīriskajā daļā tika veikta bērnu pedagoģiskā novērošana tehnoloģiju mācību jomas nodarbībā, izmēģinājumdarbība, izmantojot izstrādāto kritiskās domāšanas novērtēšanas tabulu, kā arī tika izstrādāti priekšlikumi kritisko domāšanu veicinošas atgriezeniskās saites īstenošanai. Diplomdarbam ir ievads, 3 nodaļas, 9 apakšnodaļas, secinājumi, izmantotās literatūras saraksts, kurš ietver 34 avotus, 4 pielikumi. The aim of the diploma paper “Feedback as critical thinking promoter in technology scholastic field in age 4-5” is to study 4- 5 years old children critical thinking development opportunities, using feedback in technology scholastic field. Actuality of study determines critical thinking also one of transversal competencies significance in new curriculum of preschool education in Latvia. The diploma paper’s theoretical part includes different authors study and analysis of literature and sources about critical thinking concept, critical thinking development, critical thinking also one of competencies in Latvian education, technology scholastic field, feedback’s importance, preschool children development. In empirical part was performed children pedagogical observation in technology scholastic field lesson, pedagogical experiment, by using critical thinking evaluation table, as well as developed proposals for critical thinking encouraging feedback. The diploma paper contains introduction three sections, nine subsections, conclusion, used literature list, which includes 34 sources, four supplements.