Lasītprasmes attīstīšana 1. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem
Author
Graudiņa, Indra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums: ―Lasītprasmes attīstīšana 1. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem‖. Darba autore: Indra Graudiľa. Darba zinātniskā vadītāja: profesore Dr. paed. Sarmīte Tūbele. Darba saturs: 70 lappuses, 22 attēli, 6 tabulas, 23 pielikumi. Pētījuma mērķis: Izpētīt lasītprasmes attīstīšanu 1. klases skolēniem ar fonemātiskajiem traucējumiem un attīstīt lasītprasmi un fonemātisko uztveri, izmantojot dažādus vingrinājumus, spēles, uzdevumus. Pētījuma jautājums: Vai lasītprasmes attīstīšana 1. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem būs veiksmīga, ja tiks mazināti, fonemātiskie traucējumi? Pētījuma teorētiskajā daļā: diplomdarba autore pētījusi un analizējusi dažādu autoru teorētiskās atziľas par lasītprasmes attīstīšanu un fonemātiskajiem traucējumiem 1. klases skolēniem. Pētījuma praktiskajā daļā autore apraksta savu pētnieciski praktisko darbību, balstoties uz teorētiskajā daļā gūtajām atziľām. Darbā tiek veikta bērnu lasītprasmes attīstības un fonemātisko traucējumu izpēte, koriģējoši attīstošā darbība, apkopoti un analizēti pētījuma rezultāti. Atslēgas vārdi: Lasītprasmes attīstīšana, 1. klases skolēni, fonemātiskie traucējumi. Title of the diploma paper: ―Development of reading skills for a 1st grade student with phonemic disorders‖. Author of the diploma thesis: Indra Graudiľa. Scientific supervisor: Professor Dr. paed. Sarmīte Tūbele. The volume of the diploma thesis: 65 pages, 22 images, 6 tables, 23 appendices. Aim of the research: To study the development of reading skills for 1st grade students with phonemic disorders and to develop reading skills and phonematic perception while using various exercises, games, tasks. Research question: Will the development of literacy for 1st grade students with phonemic disorders be successful if phonemic disorders are reduced? In the theoretical part of the research: the author of the diploma thesis has researched and analyzed the theoretical findings of various authors on the development of reading skills and phonemic disorders in 1st grade students. In the practical part of the research, the author describes the practical part of the research based on the findings of the theoretical part. Author had carried out study on the children literacy development and phonemic disorders, corrective developmental activity, research results are summarized and analyzed. Keywords: Literacy development, 1st grade students, phonemic disorders.