• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Starppriekšmetu saiknes īstenošana kulturoloģijas stundās tematā “Sengrieķu kultūra” vidusskolā

Thumbnail
View/Open
299-76510-Kukuma_Katrina_kk10147.pdf (671.9Kb)
Author
Kūkuma, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nīmante, Dita
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba nosaukums ir “Starppriekšmetu saiknes īstenošana kulturoloģijas stundās tematā “Sengrieķu kultūra” vidusskolā”. Mērķis ir izpētīt starppriekšmetu saiknes iespējas pedagoģiskajā procesā kulturoloģijā vidusskolā. Diplomdarbā izstrādātas shēmas un kritēriji starppriekšmetu saiknes izvērtēšanai. Pētījuma gaitā izstrādāti 10 stundu plāni tematam “Sengrieķu kultūra”, kurus iespējams pielietot dažādās klašu grupās. Pētījumā analizēti 3 veidu dati: skolēnu pašvērtējuma anketas, skolēnu pārbaudes darbu vērtējumi un skolotāja pašvērtējums pēc konkrētiem kritērijiem. Stundu plāni aprobēti vienā vidusskolas klasē, tad analizēti ieguvumi un trūkumi, ja tematu apgūst ar starppriekšmetu saiknes palīdzību, izdarīti secinājumi un piedāvātas rekomendācijas praktiskai ieviešanai pedagoģiskajā procesā.
 
The title of this diploma paper is "Cross-curricular approach in secondary education on Ancient Greek culture studies". The aim of the research is to explore cross-curricular opportunities in the pedagogical process in secondary grade culture studies. Schemes and criteria have been developed in this study for the purpose of evaluating the cross-curricular approach. A total of 10 lessons plans have been constructed on Greek culture studies that can be utilized for various classes. Three types of data have been analysed: self evaluation forms of pupils, test results of pupils and criteria based assesement of the teacher. The lessons plans were approbated in a single secondary school class, benefits and limitations were analyzed if the topic had been taught cross-curricularly, conclusions were made about the process and recomendations were provided for implementing the cross-curricular approach in the pedagogical process.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51544
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV