Iepakojuma dizaina stilistika augļu vīna ražotājiem Latvijā un Francijā
Author
Geka, Elizabete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Plotka, Aivars
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās vīnu piedāvājums ir ļoti liels, tādēļ lielu nozīmi pirkuma veikšanā spēlē ne tikai cena, bet arī vīna iepakojuma dizains. Autore darbā apskata vīna ražošanas un iepakojuma attīstības vēsturi, iepakojuma dizaina elementus un augļu vīna iezīmes. Darba mērķis ir izveidot vīna etiķešu un iepakojuma dizainu vīna ražotājam “DAĆA”. Pētāmais jautājums ir: “Kādas ir Latvijas un Francijas augļu vīna iepakojuma dizaina kopīgās un atšķirīgās vizuālās stilistiskas iezīmes?” Lai atbildētu uz jautājumu, tika veikta dizaina paraugu analīze un salīdzinājums starp augļu vīna iepakojumiem Latvijā un Francijā. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka Latvijas un Francijas augļu vīnu noformējumos ir vērojamas vairāk līdzīgas nekā atšķirīgas iezīmes kā materiālu izmantošana, etiķetes formas izvēle, burtveidolu pielietošana u.c. Nowadays, the wine market is very large, so not only the price, but also the design of the wine packaging plays a big role in the purchase. The author reviews the history of wine production and packaging development, packaging design elements and fruit wine characteristics. The aim of the work is to create a wine label and packaging design for a wine producer “DAĆA”. The research question is: "What are the common and different visual stylistic features of Latvian and French fruit wine packaging design?" To answer the question, an analysis of design samples and a comparison between fruit wine packaging in Latvia and France was performed. The study concluded that Latvian and French fruit wine designs have more similar than different features such as the use of material, label shape choice, use of font, etc.