Show simple item record

dc.contributor.advisorStramkale, Ligita
dc.contributor.authorOše, Linda Līva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-07-01T01:06:22Z
dc.date.available2020-07-01T01:06:22Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other77084
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51593
dc.description.abstractMaģistra darba nosaukums: “Muzejpedagoģijas izglītojošās programmas mākslas darbu izpratnes veicināšanai pusaudžiem” Darba autore: Linda Līva Oše Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. docente Ligita Stramkale Darba saturs: Maģistra darbā analizēta zinātniskā literatūra par muzejpedagoģiju, tās vēsturi, programmām, kā arī mākslas darbu uztveri, it īpaši pusaudžu vecumposmā. Pētījumā tika veikta muzejpedagogu intervija, kuras mērķis bija noskaidrot muzejpedagoga profesijas darbības principus, pienākumus un nepieciešanās kompetences, muzejpedagoģijas programmu tapšanas principus. Kā otra pētījuma metode tika izvēlēta anketaptauja, ar mērķi uzzināt pusaudžu viedokli par mākslas muzejiem gan Latvijā, gan ārvalstīs, attieksmi pret mākslu un mākslas izpratni. Savukārt darba noslēgumā tika izveidoti teorijā balstīti ieteikumi muzejpedagoģijas programmu pilnveidei. Pētījuma mērķis: izpētīt muzejpedagoģijas programmas Latvijas un ārvalstu mākslas muzejos un to nozīmi mākslas darbu izpratnes veicināšanā pusaudžu vidū, izstrādāt teorijā pamatotus ieteikumus muzejpedagoģijas programmu pilnveidei. Pētījuma priekšmets: mākslas darbu izpratne pusaudžu vecumposmā Pētījuma bāze: 14 mākslas muzeju speciālisti Latvijā un ārvalstīs, 64 pusaudži vecumā no 11 līdz 16 gadiem
dc.description.abstractMаstеr’s thеsis thеmе: “Museum Education Programmes for Teenagers to Improve the Understanding of Artworks” Mаstеr’s thеsis аuthоr: Linda Liva Ose Supеrvisоr: Dr. paed. docent Ligita Stramkale Master’s thеsis соntеnt: Scientific literature compiled by the Master on museum pedagogy, its history, program, as well as recipients of works of art, especially in adolescence. During the research, an interview of museum teachers was chosen, the aim of which was to find out the principles, responsibilities and necessary competencies of a museum teacher, the principles of creating museum pedagogy programs. The second research method was a questionnaire, with the aim to reveal the opinion of teenagers about art museums both in Latvia and abroad, in their attitude towards art and understanding of art. The best conclusion of the work was created by theoretically based recommendations for the improvement of museum pedagogy programs. Key words: museum education, educating programs in museums, understanding of artworks, teenagers The aim: to study museum pedagogy programs in Latvian and European art museums and their significance for promoting the understanding of works of art among adolescents, to develop theory based recommendations for the improvement of museum pedagogy programs. Research subject: teenager comprehension of art Research base: 14 art museum educators in Latvia and foreign countries, 64 teenagers age 11 to 16
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectmuzejpedagoģija
dc.subjectizglītojošās programmas muzejos
dc.subjectmākslas darbu izpratne
dc.subjectpusaudži
dc.titleMuzejpedagoģijas izglītojošās programmas mākslas darbu izpratnes veicināšanai pusaudžiem
dc.title.alternativeMuseum Education Programmes for Teenagers to Improve the Understanding of Artworks
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record