Show simple item record

dc.contributor.advisorMencis, Jānis
dc.contributor.authorKalveniece, Anda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
dc.date.accessioned2020-07-01T01:07:20Z
dc.date.available2020-07-01T01:07:20Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other77557
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51635
dc.description.abstractViens no galvenajiem jaunā mācību satura un pieejas mērķiem ir iemācīt skolēniem dažādas zināšanas un prasmes, kuras tie spēs izmantot reālās dzīves situācijās. Taču šī brīža matemātikas eksāmenu rezultāti liecina, ka skolēni neprot pārnest zināšanas uz jaunām, praktiskām situācijām. Skolēni galvenokārt prot risināt uzdevumus, kuri prasa vienkāršu un zināmu algoritma izmantošanu. Bakalaura darba “Izvēlēti praktiska satura uzdevumi vidusskolas matemātikas kursā” galvenais mērķis ir noskaidrot un izpētīt ietekmējošos faktorus skolēnu zemajiem sasniegumiem praktiska satura uzdevumos un sniegt metodiskas rekomendācijas. Darba gaitā autore analizēja 2019.gada centralizētā vidusskolas matemātikas eksāmena 2.daļas uzdevumu rezultātus, pilnveidotā mācību satura un pieejas mērķus, jaunos Ministra kabineta noteikumus par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu, uzdevumu veidus pēc to struktūras, jautājuma un kognitīvā dziļuma. Pētījuma ietvaros autore aptaujāja vidusskolas matemātikas skolotājus par praktiska satura uzdevumu lietojumu mācību stundās, un veica vidusskolas matemātikas grāmatu satura analīzi. Kā viens no galvenajiem ietekmējošajiem faktoriem skolēnu zemajiem sasniegumiem praktiska satura uzdevumos tika atklāts uzdevumu trūkums, līdz ar to skolotāji attiecīgajās tēmās nevelta pietiekamu laiku praktiska satura uzdevumu mācīšanai. Lai mazinātu uzdevumu trūkumu, autore izstrādāja 46 praktiska satura uzdevumus vidusskolai un daļa no uzdevumiem tika aprobēti.
dc.description.abstractOne of the main goals of the new curriclum and approach is to teach students various knowledge and skills, which they will be able to use in real life situations. However, the results of current mathematics exams show that students do not know how to transfer their school knowledge to new, practical real life situations. Students are mainly able to solve known tasks that require a simple and known use of the algorithm. Bachelor's thesis "Selected practical content exercices in mathematical course of high school" the main goal is to find out and study the influencing factors of students low achievements in practical content tasks and provide methodological recommendations. In the course of the work, the author analyzed the results of the tasks of the 2nd part of the 2019 centralized high school mathematics exam, the objectives of the improved curriculum and approach, the new regulations of the Cabinet of Ministers regarding the state general secondary education standard and the types of tasks according to their structure, issue and cognitive depth. Within the framework of the research, the author surveyed high school mathematics teachers about the use of practical content tasks in lessons, and performed an analysis of the content of high school mathematics books. One of the main influencing factors of students low achievements in practical tasks was found to be the lack of tasks, thus teachers did not devote time to teaching practical tasks in the respective topics. To reduce the lack of tasks, the author developed 46 practical content tasks for high school and also did approbation for some of the tasks.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectPraktiska satura uzdevumi
dc.subjectjaunais mācību saturs
dc.subjectvidusskolas matemātika
dc.subjectmācību grāmatu satura analīze
dc.titleIzvēlēti praktiska satura uzdevumi vidusskolas matemātikas kursā
dc.title.alternativeSelected practical content exercises in mathematical course of high school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record