Viedierīču lietošanas paradumi studijās datorzinātnes studentiem
Author
Avanesova, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā veikts faktoru apkopojums, kuri ietekmē informācijas uztveri un sekmību studijās, īpašu uzmanību veltot (a) viedierīču izmantošanai studijās, (b) kognitīvām spējām, (c) pašdisciplīnai, kā arī tika apzināta esošā situācija Latvijā ar studentu tehnoloģisko nodrošinājumu un digitālo mācību līdzekļu izmantošanu, aprakstīta datorzinātnes studentu atbiruma problēma. Tika izstrādāta studentu aptauja ar mērķi salīdzināt studentu paradumus viedierīču izmantošanā studijām, lai saprastu, vai sekmīgus datorzinātnes studentus atšķir īpašs paradumu un rīcību kopums. Tika secināts, ka datorzinātnes studenti, salīdzinājumā ar citu studiju virzienu studentiem, neizmanto tik lielu viedierīču dažādību un biežāk izmanto viedierīces pašvirzītā mācību procesā. Viņi dod priekšroku video/tiešsaistes lekcijām, bet vairākuzdevumu veikšanu neatbalsta. Rezultāti var tikt izmantoti, lai veicinātu studentu sekmību un mazināt atbirumu. The master's thesis summarizes the factors that influence the processing of information and academic performance, with the focus on the (a) smart devices usage habits, (b) cognitive abilities, (3) self-discipline. The current situation of student technological equipment and digital education tools was identified; the problem of IT students drop-out rates described. Student survey was developed with the aim to identify whether successful computer science students are distinguished by a specific set of habits and preferences. It was concluded that IT students use less types of smart devices compared to students of other study fields, but use them extensively in self-directed learning process. They prefer video/online lectures, but dislike multitasking. The results can be used to support students in studies and reduce drop-out rates.