Konteksta izmantojums akadēmiskā vārdu krājuma zināšanu pārbaudē
Author
Aleksejeva, Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis bija izpētīt kas ir konteksts un kā tas ir saistīts ar vārdu krājuma mācīšanu un vārdu krājuma zināšanu pārbaudi. Darbs sastāv no divām daļām – izpēte uz tādām tēmām, kā konteksts, vārdu krājums un vārdu krājuma zināšanas novērtējums un vārdu krājuma macīšānas un praktiskā daļa. Darba galvenais uzdevums bija izprast konteksta lomu akadēmiskā vārdu krājuma zināšanu parbaudē. Lai sasniegtu šo mērķi, tika veikts pētījums, kur 20 dalībniekiem, ar dažādu angļu valodas zināšanas līmeni, bija jāizpilda vārdu krājuma zināšanu pārbaudes tests. Testa uzdevums bija uzminēt vārdu nozīmes dažādos kontekstos. Pēc mērķu sasniegšanas, darba autore secina, ka konteksts un vārdu krājums ir savstarpēji saistīti tādās jomās, kā vārdu krājuma zināšanu pārdbaudes un vārdu krājuma apguve. This study investigated the notion of context and how it is connected with vocabulary learning and assessment. The study included two parts – a study of theoretical material on such topics as context, vocabulary and vocabulary assessment and learning and the empirical part. The main focus of the paper was to find out the role of context in academic vocabulary tests. To reach the goal, research has been conducted, where 20 participants with different knowledge of English language were asked to fill in the vocabulary test, where the task was to guess the meaning of the particular words in the given context. After fulfilling all the objectives set for the research, it is now known that vocabulary and context are related in vocabulary tests, as well as, acquisition of the vocabulary itself.