Show simple item record

dc.contributor.advisorKarpinska, Laura
dc.contributor.authorKuļikova, Veronika
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2020-07-01T01:14:20Z
dc.date.available2020-07-01T01:14:20Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other76397
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51930
dc.description.abstractŠīs pētījums ir veltīts saīsinājumu lietošanas analīzei tirgvedības tekstos. Pētījuma mērķis ir iznalizēt literatūru par saīsinājumu veidiem, kā arī identificēt saīsinājumu izmantošanu tekstos par tirgvedību, analizēt to frekvenci un norādīt izmantošanas mērķi. Pētījumā tika analizēti 40 tirgvedības raksti, kuri publicēti no 2019. līdz 2020. gadam. Tika izmantotas gan kvalitatīvas, gan kvantitatīvas izpētes metodes. Rezultāti liecina, ka izvēlētajos tekstos tiek izmantoti tādi saīsinājumu veidi kā iniciālismi, akronīmi, abreviācijas un burtu un ciparu kombinācijas tips. Turklāt pētījumā konstatēts, ka lielākā daļa saīsinājumu, ko izmanto analizētajos rakstos, ir saistīti ar tirgvedību vai tehnoloģijām. Kopumā tika secināts, ka saīsinājumu izmantošanas mērķis rakstos par tirgvedību ir aizstāt garus nosaukumus un padarīt tekstu efektīvāku un vieglāk uztveramu.
dc.description.abstractThe present research is dedicated to the analysis of the use of abbreviations in marketing texts. The literature on abbreviation types was examined, the frequency and variety of abbreviations in marketing articles and the purpose of their use was analyzed. The corpus of the research comprises 40 marketing articles, which were published from a year 2019 to 2020. Both qualitative and quantitative research methods were implemented. The results demonstrate that such abbreviation types as initialisms, acronyms, clippings and alphanumerics are used in the corpus. Besides that, the study identified that most of abbreviations used in the corpus are related to marketing or technologies. Overall, it was concluded that the purpose of abbreviation use in marketing articles is to substitute long names and to make the text more efficient and easier to understand.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectabbreviations
dc.subjectclippings
dc.subjectacronyms
dc.subjectinitialisms
dc.subjectmarketing
dc.titleSaīsinājumu lietojums tekstos par tirgvedību
dc.title.alternativeUse of Abbreviations in Texts on Marketing
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record