Vietniekvārdu lietojums uzņēmuma vadītāja vēstulē Swedbank AB ikgadējos pārskata ziņojumos
Author
Egle, Daniela
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā darbā tiek analizēts vietniekvārdu lietojums divdesmit vadības ziņojumos uzņēmuma Swedbank AB gada pārskatos, ar mērķi labāk izprast vietniekvārdu nepieciešamību un nozīmi finanšu diskursā un uzņēmuma komunikatīvo dabu. Šo tēmu ir analizējuši tādi pētnieki, kā Halidejs un Hasans, (1976); Čomskis, (1981); Kristals (1997); Baibers, (1998, 1999, 2002); Čangs un Sveils, (1999) un citi. Izmantotā pētījuma metode – diskursa analīze, iekļaujot gan kvalitatīvo gan kvantitatīvo perspektīvu. Vietniekvārdi, kuri tika sastapti visvairāk bija ‘mūsu’ un ‘mēs’, kas liecina par to, ka uzņēmuma Swedbank izpilddirektora komunikācija ir atvērta un saistoša, tādējādi norādot uz labu komunikācijas stilu starp izpilddirektoru, akcionāriem un darbiniekiem. This study analyses the use of pronouns in twenty CEO letters in annual reports of Swedbank AB to better understand the role and significance of pronouns used in the financial discourse and the communicative nature of the company. This topic has been researched by Halliday and Hasan, (1976); Chomsky, (1981); Crystal (1997); Biber, (1998, 1999, 2002); Chang and Swales (1999) and others. The author used discourse analysis as the empirical research method applying it both from the qualitative and the quantitative perspective. The most frequently met pronouns were: ‘our’ and ‘we’ indicating that Swedbank AB CEOs communicate in an open and inclusive way, thus signalling to a good communication between the CEO, the shareholders and the employees.