Valoda atlaižu akciju reklāmās
Author
Nicmane, Amanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Lokmane, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Reklāma ir nozīmīga parādība patērētāju sabiedrībā, tā ietekmē patērētājus pret pašu gribu. Bakalaura darbā “Valoda atlaižu akciju reklāmās” tiek pētīti valodas izteiksmes līdzekļi atlaižu akciju reklāmās pragmatiskā aspektā. Šajā darbā tiek pētītas radio un televīzijas reklāmas. Darbs sastāv no piecām nodaļām, kurās tiek skaidrots, kādā veidā tiek panākta ticamība reklāmā sniegtajai informācijai, tiek analizēta teksta pielāgošana adresātam. Šajā darbā tiek apskatīti arī atlaižu prezentēšanas veidi, tiek iekļauta arī reklāmas teksta struktūras un tipu analīze. Darbā tiek analizētas arī gramatiskās parādības: izteikumu komunikatīvie tipi, vienlīdzīgi teikuma locekļi, salikti teikumi, parcelācija, vienskaitļa 2. personas formu lietošana un akuzatīva locījuma lietojums. Leksikas analīzē tiek ietverta atlaižu nosaukšana, vārdi un vārdu savienojumi ar pozitīvu emocionālo nokrāsu, stilistiskie paņēmieni: metaforas, metonīmijas, personifikācijas, hiperbolas un alūzijas. Leksikas nodaļā tiek apskatīti arī jaundarinājumi atlaižu akciju reklāmās. Darba nobeigumā tiek apskatīti akustiskie elementi reklāmās. Advertising is a major phenomenon in the consumer community, affecting consumers against their own will. The Bachelor paper “Language in Discount advertisements” studies language features in discount promotions in a pragmatic way. Radio and television ads are being studied in this paper. The research consists of five chapters that explain the way how promotional information achieve credibility, analyzing the adaptation of the text to the recipient. This research also looks at how discounts are presented, including analysis of the structure and types of ad text. The work also analyses grammatical phenomena: the communicative types of sentences, coordinated parts of sentence, composite sentences, parcellation, the use of presonal forms of verb and the use of accusative case. The lexical analysis includes the naming of discounts, words and word connections with a positive emotional connotation, stylistic figures: metaphors, metonymies, personification, hyperboles and allusions. This section also deals with neologisms in advertisements for discount promotions. The final chapter covers acoustic elements in advertisements.