Latvijas skolu mācību satura sovjetizācijas elementu atspoguļojums LPSR presē 1940.-1953
Author
Paršutina, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Ķeruss, Jānis
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma ir „Latvijas skolu mācību satura sovjetizācijas elementu atspoguļojums LPSR presē 1940.-1953.gg.” Darba mērķis: Izmantojot žurnāla “Padomju Latvijas skola” materiālus, noteikt, kādas padomju ideoloģijas pazīmes tika iekļautas izglītības saturā LPSR 1940.-1941. un 1945.-1953.gadā. Uzdevumi: 1.Izvedot aprakstu par marksisma–ļeņinisma pamatiem; 2.Izveidot padomju režīma ideoloģijas pazīmju sarakstu; 3.Noskaidrot sovjetizācijas procesa vispārīgās iezīmes un norisi LPSR; 4.Noteikt, kādi sovjetizācijas elementi ir saskatāmi žurnālā “Padomju Latvijas skola” saturā 1940.- 1953.gadā. Darba mērķis sasniegts. Iegūtā informācija liecina, ka žurnāla “Padomju Latvijas skola” saturā parādās visas literatūra minētās PSRS režīma ideoloģiskās pazīmes 1940.-1953.gadā. The topic of the thesis is “The elements of School Curriculum Sovietization Process as evident in Soviet Latvia's Press in 1940-1953”. The goal is to determine which USSR ideology elements were included in educational curriculum in 1940 to 1953 using materials from pedagogy journal “Soviet Latvia School”. The tasks were: 1.To formulate the basics of Marxism-Leninism ideology. 2.To formulate Soviet ideology ideological elements. 3.To analyse sovietization process in LSSR. 4.To determine, which Soviet ideological elements were included in “Soviet Latvia school” journal. The goal of the research was met. The acquired information attests that all the determined Soviet ideology elements are present in “Soviet Latvia School” journal contents in years 1940 to 1953. Key words: sovietization, “Soviet Latvia School”, USSR, LSSR.