Bērnu runas prasmju sekmēšana brīvdabas pedagoģijā agrās bērnības vecumā
Author
Asne, Marita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Marita Asne. Darba nosaukums: bērnu runas prasmju sekmēšana brīvdabas pedagoģijā agrās bēnības vecumā. Darba mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt bērnu runas prasmju sekmēšanu brīvdabas pedagoģijā pirmsskolas izglītības iestādē. Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi: 1. veikt brīvdabas pedagoģijas jēdzienu analīzi; 2. izzināt bērnu attīstības likumsakarības agrās bērības vecumā; 3. veikt praktisku pētījumu par bērnu runas prasmju sekmēšanu brīvdabas pedagoģijā agrās bērnības vecumā; 4. apkopot pētījuma rezultātus. Darba saturs: darbs izstrādāts, lai noskaidrotu vai agrās bērnības vecumā bērnu runas prasmes tiek sekmētas brīvdabas paedagoģijā pirmsskolas izglītības iestādē. Darbs sastāv no divām nodaļām un apakšnodaļām. Teorētiskā daļa: tiek salīdzinātas un analizētas dažādu autoru atziņas. Praktiskā daļa: tika piemeklētas un pielietotas atbilstošas pētījuma metodes, bērnu uzvedības novērojums un izmēģinājuma darbība. Balstoties uz teoriju, tika izvirzīti bērnu runas prasmju sekmēšanas kritēriji (apkārtnē dzirdamo skaņu atdarināšana, vārdu nozīmes izpratne, jauniegūto vārdu izmantošana runā, runā kombinē divus vai trīs vārdus kopā, darbojas ar dabas materiāliem) un veikta novērošana brīvdabas nodarbībās pirmsskolas izglītības iestādē. Tika piemeklēti un piedāvāti dažādi uzdevumi, lai sekmētu runas prasmju attīstību. Apkopoti visi pētījuma rezultāti un izdarīti secinājumi. Darba apjoms – 63 lpp; tabulu skaits: 5; attēlu skaits: 5; pielikumu skaits: 1; izmantoto informācijas avotu skaits: 53, no tiem svešvalodā: 15. Atslēgas vārdi: brīvdabas pedagoģija, bērnu runas prasmes, pirmsskola. Author of the work: Marita Asne. The title of the qualification job: promoting children's speech skills in outdoor education at an early age. Purpose of the qualification work: theoretically analyze and practically test the promotion of children's speech skills in outdoor pedagogy in pre-school. The tasks set out to achieve the objective are: 1.to carry out an analysis of the concepts of outdoor pedagogy; 2.to explore the law of child development at an early age; 3.to carry out a practical study on the promotion of children's speech skills in outdoor pedagogy at an early age; 4.Summarize the results of the study. Work content: work is designed to see if children's speech skills are promoted in outdoor paedogy in pre-school at an early age. The work consists of two chapters and sub-chapters. Theoretical part: the insights of different authors are compared and analysed. Practical part: appropriate research methods, observation of children's behaviour and pilot action were found and applied. Based on the theory, criteria were set for promoting children's speech skills (imitation of sounds in the surrounding area, understanding the meaning of words, using newly acquired words to speak, speaking two or three words together, working with natural materials) and observation in outdoor classes in preschool. Various tasks were sought and proposed to promote the development of speech skills. All the results of the study and conclusions are summarised. Number of pages: 63, number of tables: 5, number of pictures: 5, number of attachments: 1, number of information sources used: 53, 15 of them are in foreign languages. Keywords: outdoor pedagogy, children's speech skills, pre-school.