5 - 6 gadus vecu bērnu stāstītprasmes pilnveidošana pasaku atstāstīšanā
Author
Rimša, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: 5 - 6 gadus vecu bērnu stāstītprasmes pilnveidošana pasaku atstāstīšanā. Darba autore: Laura Rimša Zinātniskā darba vadītāja: Inese Jurgena Pētījuma objekts: pasaku stāstīšana Pētījuma priekšmets: bērnu stāstītprasme Pētījum mērķis: 5 - 6 gadus vecu bērnu stāstītprasmes pilnveides nosacījumi Pētījuma hipotēze: 5 - 6 gadus vecu bērnu stāstītprasme būs sekmīgāka,ja: Bērnam tiks lasītas pasakas un citi literārie darbi Bērns reflektēs par pasakā dzidrēto Ar bērnu sarunāsies un viņā klausīsies Teorētiskajā daļā tiek analizēta zinātniskā literatūra par bērnu runas attīstību, veiksmīgu runas prasmju nozīmi. Raksturota 5-6 gadus vecu bērnu stāstītprasme un apskatītas stāstītprasmes pilnveidošanas iespējas pasaku atstāstīšanas procesā. Praktiskajā daļā tiek atspoguļotas darba metodes, veikta bērnu grupas izpēte, veiktas pedagoģiskās izmēģinājuma darbības stāstītprasmes pilnveidošanai 5 - 6 gadus veciem bērniem, izmantojot dažādas sagatavošanās darbības. Apkopoti pētījuma gaitā iegūtie rezultāti. Atslēgas vārdi: stāstītprasme, runa, valoda, klausīšanās prasmes, emocionālā un sociālā attīstība, pasakas. Darba saturs: kopīgais lappušu skaits 69 lpp., 3 pielikumi, 5 tabulas, 35 attēli,24 literatūras un informācijas avoti Topic: Improving the storytelling skills of 5 - 6 year old children in storytelling. Author: Laura Rimša Head of scientific work: Inese Jurgena Object of the research: storry telling Subject of research: children’ s storrytelling skills Aim of the study: rules to development of storytelling skills of 5-6 year old children. Research hypothesis: Storytelling skills of 5-6 year old children will be more successful if: The child will hear stories adt tales read by an adult Child will reflect on what has been clarified in the fairy tale Child will be talked to and listened to. The theoretical part analyzes the scientific literature on the development of children's speech, the importance of successful speech skills. The storytelling skills of 5-6 year old children are described and the possibilities of improving storytelling skills in the process of storytelling are considered. The empirical part reflects the working methods, researched a group of children, performed pedagogical pilot activities to promote the improvement of storytelling skills for children aged 5-6, using various preparatory activities. The results obtained during the research are summarized. Keywords: storytelling, speech, language, listening skills, emotional and social development, fairy tales. Thesis content: total number of pages - 69 , appendices - 3, tables - 5, pictures - 35, references and sources of information – 24