Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšana sporta nodarbībās
Author
Petrovska, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Agnese Petrovska Kvalifikācijas darba temats: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšana sporta nodarbībās. Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt, un analizēt pirmsskolas vecākā vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšanu sporta nodarbībās. Darba pirmajā nodaļā tika aplūkotas un analizētas autoru atziņas par vecākā vecuma bērnu fizisko attīstību, pamatkustību apguves sekmēšanu 5-6 gadu veciem bērniem, sporta nodarbību ietekmi uz sekmīgu pamatkustību apguvi. Darba otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums Madonas novada pirmsskolas iestādē “X”, vecākā pirmsskolas vecuma bērnu grupā, kā, uz pamatkustībām balstītas sporta nodarbības, var palīdzēt veicināt bērnu pamatkustību sekmīgu apguvi. Tika veikta pedagoģiskā novērošana un analizēti pētījumā iegūtie rezultāti. Apkopojot pētījuma sākumā un beigās iegūtos rezultātus, var secināt to, ka ievērojot bērnu vecumposmam nepieciešamo fizisko aktivitāšu ieteikumus un pareizi, un jēgpilni izplānojot sporta nodarbības, tiek pozitīvi sekmēta bērnu pamatkustību apguve. Atslēgas vārdi: pamatkustības, kustību rotaļa, sporta nodarbības, prasme. Kvalifikācijas darbs sastāv no 47 lappusēm, tsk. 7 tabulas, 5 attēli un 16 pielikumi. Izmantoti 29 informācijas avoti. The author of work: Agnese Petrovska The theme of qualification work is: Promotion of learning basic movements for oldest preschool children through physical activities The aim is: to theoretically and practically research and analyze the promotion of learning basic movements of preschool children in sports activities The first chapther of the work: analyzes pedagogical and psychological literature about the physical development of children, promotion of the basic movements for 5-6 year old children, the impact of physical activity on the successful acquisition of basic movements. The second chapter of the work provides an empirical study on the use of physical activity to promote basic movements for oldest preschool children, that was conducted in Madona district Preschool institution “X”, in the group of older children, how, based on basic movement sports, can help to promote the successful acquisition of basic movement of children. Pedagogical observation was performed and the results obtained in the study were analyzed. Summarizing the results obtained at the beginning and end of the research, it can be concluded that following the recommendations of physical activities necessary for children's age and correctly, and meaningfully planning sports activities, the acquisition of basic movements of children is positively promoted. Key words: basic movements, play, pre-school children The work consists of 47 pages, includes 7 tabeles, 5 pictures, 29 bibliographic units and 16 annexes