Show simple item record

dc.contributor.advisorLāce, Inguna
dc.contributor.authorNeļķe, Sandra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-12-22T02:02:02Z
dc.date.available2020-12-22T02:02:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other79123
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53084
dc.description.abstractAutore: Sandra Neļķe Kvalifikācijas darba tēma: Jaunākā pirmsskolas vecumposma bērnu pašapkalpošanās prasmes veicinošas rotaļnodarbības. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt jaunākā pirmsskolas vecumposma bērnu pašapkalpošanās prasmes veicinošu rotaļnodarbību organizāciju. Darba teorētiskā daļā tiek analizētas teorētiskās atziņas par bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstību. Apkopojot dažādu autoru teorētiskās atziņas par bērnu jaunākā vecumposmā attīstības periodizāciju. Rotaļnodarbības, kā pamatdarbība pirmsskolā, kas veicina pašapkalpošanās paradumu veidošanos. Empīriskā daļā autore praktiski izpēta bērnu pašapkalpošanās prasmes (ēšana, mazgāšanās, ģērbšanās un kārtības prasmes). Izvirzot noteiktus kritērijus un izmantojot rotaļnodarbību paņēmienus konstatē bērnu pašapkalpošanās prasmju līmeni, to apkopojot. Pētījuma laikā tiek konstatēts, ka izstrādātās rotaļnodarbības, pamudinājumi veicina pašapkalpošanās prasmju attīstību bērnu jaunākajā vecumposmā. Apkopojot un analizējot iegūtos kopējos rezultātus autore var apstiprināt pētījuma sākumā izvirzīto hipotēzi - jaunākā pirmsskolas vecumposma bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstību veicina pedagogs, kas: • piedāvā darbības paraugu, atbalsta un dod iespējas bērna patstāvībai, bet neveic darbības bērna vietā ; • integrē pašapkalpošanās prasmju apguvē ritmiskus skaitāmpantus un saturiski atbilstošus dzejoļus; •rada rotaļnodarbību uzdevumus atbalstošu materiālo vidi bērnu patstāvīgai darbībai. Darba saturs Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 nodaļām, 6 apakšnodaļām, 3 tabulām, 3 attēliem, 1 piktogrammas, 9 pielikumiem.
dc.description.abstractAuthor: Sandra Neļķe Subject of Qualification Work: Self-Service Competencies for the youngest childhood. The aim of the study is to study, in theory and in practical terms, the self-service training organisation of children of the youngest pre-school age age. A theoretical part of the work analyses theoretical knowledge about the development of children's self-service skills. Bringing together the theoretical knowledge of children at a later age of development. Playing lessons, as a primary activity in preschool, which promotes self-serving habits. In an empirical part, the author practically explores children's self-serving skills (eating, washing, dressing and order skills). The level of self-service skills of children is identified by establishing specific criteria and using playing techniques, bringing it together. During the study, it is found that the development of playing lessons, inducements, contributes to the development of self-service skills in the youngest age of children. In collecting and analyzing the results, the author can confirm the hypothesis at the beginning of the study: the development of self-service skills for children of the youngest pre-school grandfather is encouraged by an educator who: • provide a model of action, support and empowerment for the independence of the child but do not carry out activities in place of the child; • integrate rhythmic counterparts and content-relevant poems into self-service skills learning; • create a material environment supporting the role of children for their own work. Content of work The qualification work consists of 2 chapters, 6 sub-chapters, 3 tables, 1 pictograms, 9 annexes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectPašapkalpošanās prasmes
dc.subjectRotaļnodarbības
dc.subjectPirkstiņrotaļas
dc.subjectVide
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecumposma bērnu pašapkalpošanās prasmes veicinošas rotaļnodarbības
dc.title.alternativeSelf-service Competencies for the youngest childhood
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record