5 - 6 gadīgu bērnu rakstītprasmes sekmēšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā
Author
Ķirse, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore Anita Ķirse, darba vadītāja Gunta Siliņa – Jasjukeviča. Bakalaura darba tēma 5 – 6 gadīgu bērnu rakstītprasmes sekmēšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Pētījuma mērķis: Pētīt 5 – 6 gadīga bērna rakstītprasmes attīstības pedagoģiskās iespējas pirmsskolā. Pētījuma izvirzītie uzdevumi: 1. Analizēt jēdzienu rakstītprasme. 2. Raksturot 5 – 6 gadīga bērna rakstītprasmes apguves vajadzības un izstrādāt kritērijus rakstītprasmes novērtēšanai. 3. Apkopot metodisko literatūru par rakstītprasmes mācību saturu un metodiku pirmsskolā. 4. Apkopot teorētiskās izpētes rezultātus un izdarīt secinājumus. 5. Veikt bērnu rakstītprasmes sākotnējo izpēti un rezultātu analīzi. 6. Veikt pedagoģisko izmēģinājuma darbību, atkārtotu bērnu vērtēšanu un sasniegtā analīzi. Bakalaura darbs sastāv no 3 daļām. Tā pirmajā daļā autore analizē teorētiskās literatūras informāciju par rakstītprasmes sekmēšanu pirmsskolā, analizē rakstītprasmes jēdzienu, kā arī raksturo 5 – 6 gadīgu bērnu rakstītprasmes apguvi. Otrajā daļā autore pēta rakstītprasmes veicināšanas iespējas pedagoģiskajā procesā. Tiek pētīta rakstītprasme mācību saturā un mācību metodika rakstītprasmes sekmēšanai pirmsskolā. Trešajā daļā autore veic empīriskā pētījuma par 5 – 6 gadīgu bērnu rakstītprasmes sekmēšanu pirmsskolā rezultātu apkopojumu un analīzi. Autore apkopo un analizē interviju ar pedagogiem un bērnu rakstītprasmes novērtēšanas rezultātus. Bērnu izpētes rezultātus autore apkopoto diagrammās un veic to analīzi. Autore apraksta pedagoģiskā izmēģinājuma darbību, kā arī veic atkārtotu 5 – 6 gadīgu bērnu vērtēšanas un sasniegtā rezultāta analīzi. Rezultātā autore iegūst informāciju par 5 – 6 gadīgu bērnu rakstītprasmes sekmēšanas attīstību pedagoģiskajā procesā pirmsskolā un izstrādā ieteikumus pedagogiem un vecākiem 5 – 6 gadīgu bērnu rakstītprasmes attīstības sekmēšanai. Bakalaura darbs kopumā izklāstīts 58 lappusēs, tajā iekļautas 9 tabulas un 4 attēli. Darbā izmantoti 46 literatūras un citi informācijas avoti un pievienoti 3 pielikumi. The author of this bachelor’s thesis is Anita Ķirse and the supervisor is Gunta Siliņa – Jasjukeviča. The topic of the bachelor’s thesis is the development of writing skills of 5 – 6 – year – old children in the pedegogical process in preschool. Aim of the research: To study the pedegogical options of the writing skills development for 5 – 6 – year – old children in the preschool. Tasks of the research: 1. To analyse the concept of writing skills. 2. To describe the writing skills needs of a 5 – 6 – year – old children and to develop the assessment criteria of the writing skills. 3. To review the methodological literature about the content and the methodology of the writing skills in pre – school. 4. To summarize the results of the theoretical research and to draw conclusions. 5. To complete a preliminary research of children’s writing skills and to analyse the results. 6. To complete pedegogical experimental activities followed by re – evaluation of children and by the analysis of the achievements. The bachelor’s thesis consists of 3 parts. In the first part the author analyses the theoretical literature and information about the development of the writing skills in preschool; analyses the concept of writing skills as well as describes the education of writing skills of children aged 5 – 6. In the second part the author explores the possibilities of the development of writing skills in the pedegogical process. Writing skills in the curriculum and the teaching methods of the writing skills development in pre – school are studied. In the third part the author summarizes and analyses the results of an empirical study about the writing skills development in pre – school for children aged 5 – 6. The author summarizes and analyses the data of interviews with teachers and analyses the assessment of children’s writing skills. Author summarizes the results of children’s assessment in diagrams and completes the analysis. Author describes the process of the pedagogical experiment as well as performs repeated analysis of the assessment of 5 – 6 – year – old children and analysis of their achieved results. As a result, the author derives information about the development of writing skills of 5 – 6 – year – old children in the pedegogical process in preschool and author develops recommendations for teachers and parents to promote the development of writing skills of 5 – 6 – year – old children. The bachelor’s thesis has 58 pages including 9 tables and 4 figures. The thesis includes 46 reverences and other sources of invermation that were applied in the study and 3 appendices are added