2-3 gadīgu bērnu pamatkustību - rāpošanas, lēkšanas apguves sekmēšana rotaļās dabā
Author
Āboliņa, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: „2-3 gadīgu bērnu pamatkustību-rāpošanas,lēkšanas apguves sekmēšana rotaļās dabā”.Darba autore: Ieva Āboliņa.Darba mērķis: analizēt teorētiskos avotus un veikt pētījumu par pamatkustību sekmēšanu rotaļās dabā 2-3 gadīgiem bērniem.Atslēgas vārdi: Pamatkustības,rotaļas,daba,mazbērnu vecums. Darba teorētiskajā daļā,darba autore analīzē un pēta zinātnisko literatūru par pamatkustībām un to apguves nosacījumiem,2-3 gadīgu bērnu attīstības likumsakarības,rotaļa - 2-3 gadīgu bērnu attīstības sekmētāja un dabas nozīmi 2-3 gadīgu bērnu attīstībā. Analizējot un pētot zinātnisko literatūru autor savā darbā izmantoja galvenokārt: R.Karlovskas,A.Šponas,R.Jansones,I,Bulas-Bitenieces,L.Kalniņas,T.Tripānes,D.Augstkalnes,V.Golubinas,G.Svences,R.Geskes un citu autoru darbus.Empīriskajā daļā darba autore vēro reālo situācijupar 2-3 gadīgu bērnu rāpošanas,lēkšanas apguves sekmēšanas iespējas rotaļās dabā,veicot bērna izpēti pēc pašas izveidotiem kritērijiem un piedāvājot rotaļas,rāpošanas,lēkšanas sekmēšanai.Autore apkopoja iegūtos pētījuma rezultātus,gan pētījuma sākumā,gan pētījuma beigās lai varētu analizēt,vai izdevies sekmēt rāpošanas,lēkšanas iemaņas rotaļās dabā. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi,autore izmantoja šādas pētnieciskās metodes: teorētiskās – zinātniskās literatūras analīze un empīriskās – novērošana.Datu apstrādes un analīzes metodes: tabulu veidošana un atspoguļošana grafiskā veidā. Autore veicot un apkopojot pētījuma rezultātus secina,ka 2-3 gadīgu bērnu pamatkustības-rāpošanu,lēkšanu iespējams sekmēt piedāvājot rotaļas dabā un ja bērniem tiks piedāvātas rotaļas,kas atbilst viņu vecumam un fiziskajai attīstībai,kā arī rotaļās tiks izmantots dabas inventārs bērni darbosies ar prieku un interesi.Kā arī pamatkustību apguve būs sekmīgāka.Kvalifikācijas darbā tika veikta analīze 35 literatūras avotiem,tajā skaitā darbā tika iekļauti 3 ārzemju literatūras avoti un 3 interneta resursu avoti. Kvalifikācijas darbs sastāv no satura rādītāja,ievada,2 daļām,7 apakšdaļām, 3 attēliem,3 tabulām,secinājumiem,literatūras un avotu saraksta.Darba apjoms ir 56 lapaspuses. The topic of the qualification paper „The basic movement of 2-3 year old children-crawling,jumping games to promote in nature”. Author of the paper: Ieva Abolina.Aim of the research: Analyze theoretical sources and conduct research on the promotion of basic movements in outdoor play for 2-3 years old children. The main keywords of the work: basic movements,games,nature,babyhood. In the theoretical part of the work, the author analyzes the scientific literature on the basics of movement and learning conditions, regularities of 2-3 year old children's development, games as a teaching method for 2-3 year old children and the role of nature in the development of 2-3 year old children. Analyzing and researching the scientific literature autor used in the work: R.Karlovskas,A.Šponas,R.Jansones,I,Bulas-Bitenieces,L.Kalniņas,T.Tripānes,D.Augstkalnes,V.Golubinas,G.Svences,R.Geskes and works by other authors. In the empirical part, the author observes the real situation about 2-3 years old children crawling,jumping opportunities to promote learning in outdoor play, examining a child according to self-created criteria and offering games, crawling, jumping promote. The author summarized the obtained research results, both at the beginning and at the end of the study, to be able to analyze, has succeeded in promote crawling, jumping skills playing in nature.To achieve the objective pursued, the author used, such research methods: theoretical- analysis of scientific literature and empirical – observation. Data processing and analysis methods: creation and graphical presentation of tables. The author is conducting and summarizing the results of the research concludes that basic movements- crawling,jumping of 2-3 year old children can be promoted by offering games in nature and if children will be offered games,who corresponds to their age and physical development, as well as natural equipment will be used in the games children will work with joy and interest. As well as the acquisition of basic movements will be more successful. The qualification paper consist of table of contents,introductory,2 parts,7 subsections,3 figures,3 tables,conclusions,list of literature and sources.The volume of the work is 56 pages. An analysis of 35 literature sources was performed in the qualification work, 3 foreign literature sources are included in the work and internet resource sources.