dc.contributor.advisor | Kangro, Andris | |
dc.contributor.author | Krongorne, Viktorija | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2020-12-24T02:01:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-24T02:01:55Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | 79038 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53191 | |
dc.description.abstract | Privātā izglītība Latvijā un citviet pasaulē ir jau normāla izglītības tendence, kas demokrātiskā sabiedrībā atstāj izvēli apmeklēt valsts skolu vai privāti pārvaldītu skolu. Būtiski saprast šīs izvēles pamatojumu un palīdzēt sabiedrībai vērtēt izglītības kvalitāti gan privāti, gan valstsi pārvaldītām skolām, kā arī nozīmīgi ir pētīt izglītības kvalitāti uz pierādījumiem balstītu izglītības politikas lēmumu pieņemšanā. Izglītības vides faktori ir saistāmi ar izglītības kvalitātes rādītāju konkrētajā izglītības iestādē vai valstī kopumā. Maģistra darba mērķis: Salīdzināt izglītības kvalitāti privātajās un valsts izglītības iestādēs Rīgā. Pētījuma objekts: Izglītības kvalitāte. Pētnieciskais jautājums: Kādas un cik nozīmīgas atšķirības izglītības kvalitātē ir valsts un privātajās izglītības iestādēs Latvijā? Maģistra darba struktūru veido 4 pamatnodaļas, secinājumi un priekšlikumi. Maģistra darba pamatteksts izklāstīts 84 lappusēs, darbā iekļauta 1 tabula, 15 attēli un pievienoti 6 pielikumi. Literatūras un avotu sarakstā iekļautas 55 vienības, no kurām 41 avots ir svešvalodā. 1. nodaļā raksturots privātais un valsts sektors Latvijā. 2. nodaļā raksturota izglītības iestādes darbības kvalitāte, kas sevī ietver izglītības kvalitātes definīcijas un teorētiskās pamatnostādnes, izglītības vides raksturojošo faktoru analīzi. 3. nodaļā analizētas privātskolu un valsts skolu atšķirības starptautisko pētījumu kontekstā. 4. nodaļā analizētas privātskolu izglītības vides atšķirības no OECD PISA 2018 veiktā pētījuma Latvijas valsts skolās. Atslēgvārdi: privāto un valsts izglītības iestāžu atšķirības, izglītības kvalitāte, izglītības vides faktori, disciplinārais klimats, pedagogu mācīšana, skolēnu motivācija, psiholoģiskais mikroklimats skolā. | |
dc.description.abstract | Private education in Latvia and elsewhere in the world is already a normal educational trend, which in a democratic society leaves the choice to attend a public school or a privately managed school. It is important to understand the rationale for this choice and to help the society understand the quality of education in both private and public schools, and it is important to study the quality of education in evidence-based education policy-making. Factors of the educational environment are related to the indicator of the quality of education in a particular educational institution or in the country as a whole. The aim of the master's thesis: To compare the quality of education in private and public educational institutions in Riga. The object of research: Quality of education. The research question: What and how significant are the differences in the quality of education in public and private educational institutions in Latvia? The structure of the master's thesis consists of 4 main chapters, conclusions and proposals. The main text of the master's thesis is presented on 84 pages, the work includes 1 table, 15 figures and 6 appendices. The list of literature and sources includes 55 items, of which 41 sources are in a foreign language. Chapter 1 describes the private and public sector in Latvia. Chapter 2 describes the quality of the educational institution's activities, which includes definitions of the quality of education and theoretical guidelines, analysis of the factors characterizing the educational environment. Chapter 3 analyzes the differences between private and public schools in the context of international research. Chapter 4 analyzes the differences in the educational environment of a sample of private schools from the OECD PISA 2018 study in Latvian public schools. Keywords: differences between private and public educational institutions, quality of education, factors of educational environment, disciplinary climate, teacher teaching, student motivation, psychological microclimate at school. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības vadība | |
dc.subject | privāto uz valsts izglītības iestāžu atšķirības | |
dc.subject | izglītības kvalitāte | |
dc.subject | disciplinārais klimats | |
dc.subject | pedagogu mācīšana | |
dc.subject | skolēnu motivācija | |
dc.title | Izglītības kvalitāte privātajās un valsts izglītības iestādēs Rīgas pilsētā | |
dc.title.alternative | Quality of Education in Private and State Educational Institutions in the City of Riga | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |