Show simple item record

dc.contributor.advisorIeriķe, Anita
dc.contributor.authorKainere, Sintija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-12-24T02:02:15Z
dc.date.available2020-12-24T02:02:15Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other79151
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53228
dc.description.abstractBakalaura darba autore: Sintija Kainere Bakalaura darba temats - 5-6 gadīgu bērnu pozitīvas attieksmes pret dabu veidošanās brīvdabas pedagoģijā. Tā kā arvien vairāk bērnu astvešinās no dabas, jo netiek veidotas saikne ar dabu, bakalaura darbā tiek aplūkotas iespējas tuvināt bērnus dabai, veidojot pozitīvu attieksmi pret dabu. Bakalaura darba mērķis - teorētiski un praktiski izpētīt 5-6 gadīgu bērnu pozitīvas attieksmes pret dabu veidošanos brīvdabas pedagoģijā. Teorētiskajā daļā autore izzina un pēta dažādu autoru pedagoģiskās un psiholoģiskās atziņas, tiek dots vispārīgs attieksmes raksturojums, izzināta 5-6 gadīgu bērnu attieksmes veidošanās un aplūkota brīvdabas pedagoģija kā pozitīvas attieksmes pret dabu sekmētāja. Balstoties uz dažādu autoru atziņām, tiek secināts, ka attieksme ir cilvēka uzskati, viedokļi, novērtējums par lietām, parādībām, cilvēkiem, norisēm, notikumiem. Tā tiek pausta ar uzvedību, valodu, fizioloģiskām reakcijām. Attieksme var būt pozitīva, negatīva, pat agresīva, mainīga, pastāvīga. Attieksmes veidošanos ietekmē sociālā vide, ģimene, zināšanas, gūtā pieredze. Cilvēka attieksmi pauž pārdzīvojums. Lai radītu bērnam emocionālo pārdzīvojumu, veidotu pozitīvu attieksmi pret dabu, bērnam ir jābūt dabā, jāmācās par dabu un no dabas. Empīriskajā daļā ir dots praktiskais pētījums, kurā piedalījās Vīnes izglītības iestādes bērni vecumā no 5-6 gadiem. Pētījuma gaitā ir izmantotas sekojošas empīriskās pētījuma metodes: novērošana, pārrunas, anketēšana, aktivitātes dabā ar bērniem un iegūto rezultātu analīze. Pētījuma veikšanai ir izstrādāti bērnu attieksmes pret dabu novērtēšanas kritēriji, ar kuru palīdzību tiek izvērtēta bērnu attieksmes pret dabu pētījuma sākumā un beigās. Iegūtie dati ir attēloti tabulā, diagrammās, tiek veikta rezultātu analīze. Pētījuma gaitā apstiprinājās hipotēze: 5-6 gadīgiem bērniem veidosies pozitīva attieksme pret dabu, ja - bērni pilnveidos zināšanas, veicot novērojumus dabā; - bērniem tiks piedāvātas dažādas aktivitātes, atbilstoši spējām, interesēm, vecumposmam; - bērniem tiks sekmētas pozitīvas emocijas, izmantojot radošu darbību. Darba struktūra: 2 nodaļas ar apakšnodaļām, 28 attēli, 3 tabulas, secinājumi, 44 literatūras avoti, 3 pielikumi. Bakalaura darba apjoms ir 62 lapaspuses. Atslēgas vārdi: attieksme pret dabu, brīvdabas pedagoģija, ģimene.
dc.description.abstractAuthor of the Bachelor thesis: Sintija Kainere The topic of the bachelor's thesis: The creation of positive attitude against nature 5-6 year old children in outdoor pedagogy. As more and more children wake up from nature because there is no connection to nature, the bachelor thesis examines the possibilities to bring children closer to nature and to create a positive attitude towards nature. The aim of the bachelor thesis is to investigate the formation of positive attitudes of 5-6 year old children against nature in outdoor pedagogy both theoretically and practically. In the theoretical part the author studies and examines the pedagogical and psychological findings of different authors, gives a general description of the attitude, examines the formation of attitudes of children aged 5-6 years and considers outdoor pedagogy as a mediator of a positive attitude to nature. Based on the findings of various authors, it is concluded that attitude is the views, opinions, evaluations of things, phenomena, people, processes, events of a person. It is expressed through behavior, language, physiological reactions. Attitudes can be positive, negative, even aggressive, changeable and constant. The attitude is influenced by the social environment, family, knowledge and accumulated experiences. The human attitude is expressed in the experience. To create a child's emotional experience and develop a positive attitude towards nature, the child must be in nature, learn about nature and from nature. The empirical part presents a practical study with children aged 5 to 6 years of an educational institution in Vienna. The following empirical research methods were used in the course of the research: Observation, discussions, questionnaires, activities in nature with children and analysis of the results obtained. For the research, criteria for assessing children's attitudes towards nature were developed, which are used to evaluate children's attitudes towards nature at the beginning and end of the research. The obtained data are presented in the table, diagrams, the analysis of the results is performed. In the course of the study the hypothesis was confirmed: 5-6 year old children develop a positive attitude towards nature when - Children will improve their knowledge by making observations in nature. - Children are offered different activities depending on their abilities, interests and age. - Positive emotions are stimulated by creative activities for children. Structure: 2 chapters with subsections, 28 illustrations, 3 tables, conclusions, 44 references, 3 appendices. The size of the bachelor thesis is 62 pages. Keywords: attitude to nature, outdoor pedagogy, family.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectattieksme pret dabu
dc.subjectbrīvdabas pedagoģija
dc.subjectģimene
dc.subjectattitude to nature
dc.subjectoutdoor pedagogy
dc.title5-6 gadīgu bērnu pozitīvas attieksmes pret dabu veidošanās brīvdabas pedagoğijā
dc.title.alternativeThe creation of positive attitude against nature of 5-6 year old children in outdoor pedagogy
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record