Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma sekmēšana literāro darbu iepazīšanās procesā
Author
Grīnberga, Indra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats – Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā. Bakalaura darba mērķis – Izzināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma sekmēšanu literāro darbu iepazīšanas procesā. Darbā ir aktualizēts radošuma nozīmīgums bērna attīstībā, izmantojot literāros darbus. Radošums bērnam ir nozīmīgs ne tikai jaunu tēlu radīšanai, bet arī meklējot jaunus un netradicionālus risinājumus problēmsituācijām, kas ir ļoti aktuāls jautājums pēdējo gadu laikā. Darbu veido divas daļas – teorētiskā daļa un empīriskā daļa. Teorētiskajā daļā – sniegts radošuma vispārīgs raksturojums pedagogu un psihologu skatījumā. Tiek arī analizētas radošuma attīstības iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā. Balstoties uz psihologu un pedagogu teorētiskajām atziņām, tiek analizētas literāro darbu izmantošanas iespējas bērnu radošuma sekmēšanai. Empīriskajā daļā – sniegts pētījuma metodoloģijas pamatojums, izstrādāti bērnu radošuma vērtēšanas kritēriji, sniegts bērnu radošuma raksturojums pētījuma sākumā un beigās. Atspoguļota pētījuma gaita, kurā tiek sekmēta bērnu radošā darbība literāro darbu iepazīšanas procesā. Ir izdarīti secinājumi un izstrādāti priekšlikumi. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka literārie darbi sekmē bērnu radošumu, ja tiek atlasīti atbilstoši bērnu interesēm, pieredzei un ja tiek atbalstīta bērnu pašizpausme. Bakalaura darba struktūra – ievads, divas nodaļas un 8 apakšnodaļas, secinājumi, priekšlikumi, 3 tabulas, 15 attēli, 6 pielikumi, 55 izmantotās literatūras un avotu vienības. Darba apjoms – 66 lpp. The topic of bachelor thesis – The oldest preschooler’s promotion of creativity in the literary works in acquaintance process. The aim of the bachelor thesis - explore the promotion of the creativity of older children in the process of getting acquainted with literary works. On the work is actualized the importance of creativity in the child’s development through literal works. Creativity is important to the child not only for creating new images but also for finding new and non-traditional solutions for problems, which is a very important question in recent years. The work contains two parts – theoretical and empirical part. The theoretical part provides a general description of creativity from the point of view of teachers and psychologists. There are also analyzed the opportunities for the development of creativity in the oldest preschool age. Based on the theoretical findings of teachers and psychologists are analyzed the possibilities of using literal works for the development of a child’s creativity. On the empirical part is provided the methodology substantiation of research, the criteria for evaluating of the characteristic of a child’s creativity developed, description of children’s group provided at the start and end of the research. The course of the research, which promotes children's creative activity in the process of getting acquainted with literary works, is reflected. Conclusions have been drawn and proposals are made. The study confirmed the hypothesis that literary works contribute to children's creativity when selected according to children's interests, experience, and children's self-expression are supported. The structure of the bachelor thesis consists of an introduction, two chapters and 8 subsections, conclusions, proposals, 3 tables, 15 figures, 6 appendices, 55 references, and sources. The thesis consists of 66 pages.