Pieķeršanās modeļi audzināšanas procesā
Author
Celma, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bērnu pieķeršanās modeļus būtiski ietekmē viņu vecāki. Gan bērna, gan vecāku pieķeršanās ietekmē bērnu fizisko, psiholoģisko, uzvedības un attīstības labsajūtu. Kad bērni uzsāk apmeklēt pirmsskolas izglītības iestādi, ļoti uzskatāmi sāk izpausties esošie pieķeršanās modeļi un to ietekme uz bērnu adaptāciju un socializāciju pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pamatot pieķeršanās modeļu nozīmi pirmsskolas bērnu adaptācijas un socializācijas procesā, izstrādāt metodes veiksmīgai bērna adaptācijai pirmsskolā. Iegūtie rezultāti: Ja bērnam ir neadekvāts pieķeršanās modelis, tad tiek apgrūtināta arī adaptācija un socializācija, tomēr pedagogs doto situāciju var ietekmēt, veidojot pārdomātu un mērķtiecīgu sadarbību ar vecākiem, kā arī individuāli darbojoties ar šiem bērniem un piedāvājot daudzveidīgas rotaļas. Izstrādātās metodes ir palīdzējušas uzlabot bērnu adaptācijas periodu PII, bērni kļuvuši atvērtāki, vairāk iesaistās nodarbībās un no rīta atvadīšanās ir kļuvusi īsāka. Children's attachment patterns are significantly influenced by their parents. The attachment of both the child and the parents affects the children's physical, psychological, behavioral and developmental wellbeing. When children start attending preschool, the existing patterns of attachment and their impact on children's adaptation and socialization in preschool begin to become very visible. The aim of the research: to theoretically study and practically substantiate the significance of attachment models in the process of adaptation and socialization of preschool children, to develop methods for successful adaptation of a child in preschool. Results obtained: If the child has an inadequate attachment model, then adaptation and socialization are also difficult, but the teacher can influence this situation by forming a well-thought-out and purposeful cooperation with parents, as well as working individually with these children and offering a variety of games. The developed methods have helped to improve the period of children's adaptation to preschool, children have become more open, more involved in classes and in the morning farewell has become shorter.