Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorRubene, Laine
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-26T02:01:28Z
dc.date.available2021-01-26T02:01:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79564
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53371
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums: Rakstītprasmes iemaņu veidošana 5 ─ 6 gadus veciem bērniem ar fonemātiskās uztveres traucējumiem. Darba autore: Laine Rubene. Darba zinātniskā vadītāja: profesore Dr. paed. Sarmīte Tūbele. Darba saturs: 85 lapas, 25 attēli, 7 tabulas, 21 pielikums. Pētījuma mērķis: izzināt un pārbaudīt attīstošās darbības logopēda nodarbībās, kas veicinātu 5 ─ 6 gadu vecu bērnu ar fonemātiskiem traucējumiem rakstītprasmes iemaņu pilnveidošanu. Pētījuma hipotēze: 5 ─ 6 gadu vecu bērnu ar fonemātiskās uztveres traucējumiem rakstītprasmes iemaņas iespējams pilnveidot, ja: 1) tiek ņemtas vērā bērna vecumposma un individuālās iezīmes; 2) ja logopēda attīstoši koriģējošā darbībā tiek mazināti fonemātiskās uztveres traucējumi un iekļauti rakstītprasmes attīstoši uzdevumi. Pētījuma teorētiskajā daļā autore analizējusi dažādu autoru teorētiskos literatūras avotus par bērna attīstības raksturojumu kopveselumā, fonemātiskās uztveres traucējumiem un rakstītprasmes attīstību 5 ─ 6 gadus veciem bērniem. Pētījuma praktiskajā daļā autore veic bērnu fonemātiskās uztveres un rakstītprasmes sākotnējo izpēti un izstrādā koriģējoši attīstošās darbības plānu, balstoties uz teorētiskajā literatūrā iegūtajām atziņām. Pētījuma noslēgumā tiek apkopoti un analizēti iegūtie rezultāti. Atslēgas vārdi: Fonemātiskie traucējumi, rakstītprasmes attīstīšana, 5 ─ 6 gadus veci bērni.
dc.description.abstractTitle of the diploma paper: Development of writing skills for 5 ─ 6 years old children's with phonemic disorders. Author of the diploma thesis: Laine Rubene. Scientific supervisor: Professor Dr. paed. Sarmīte Tūbele. The volume of the diploma thesis: 85 pages, 25 images, 7 tables, 21 appendices. Aim of the research: to study the development of writing skills for 5 ─ 6 years old children with phonemic disorders and to develop list of various tasks and activities which can be successfully used in corrective action. Research hypothesis: the writing skills for children aged 5 ─ 6 years with phonemic disorders can be improved, if: 1) individual identity and children’s age group are taken into account; 2) if appropriate methodology is used in order to reduce phonemic disorder and various tasks are applied in order to develop writing skills. In the theoretical part of the research: the author analyzes and describes children’s development, the meaning of phonemic disorders and how they continue to impact further children’s writing skills improvement. In the practical part of the research the author conducts a preliminary research of children's phonemic disorders and writing skills. Afterwards develops a corrective developmental action plan based on the findings of the theoretical literature. At the end of the research, the obtained results are summarized and analyzed. Keywords: phonemic disorders, writing skills development, 5 ─ 6 years old children
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectfonemātiskie traucējumi
dc.subjectrakstītprasmes attīstīšana
dc.subject5 ─ 6 gadus veci bērni
dc.subjectfonemātiskā uztvere
dc.titleRakstītprasmes iemaņu veidošana 5-6 gadus veciem bērniem ar fonemātiskās uztveres traucējumiem
dc.title.alternativeDevelopment of writing skills for 5-6 years old children's with phonemic disorders
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record