Montesori metode individualizētai mācību pieejai latviešu valodas apguvē 1.-3. klasē
Author
Beroza, Laima
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis – izpētīt Montesori metodes pielietojumu latviešu valodas apguvē. Diplomdarba pirmās trīs daļas ietver teorētiskās nostādnes par individualizētu mācību pieeju un latviešu valodas mācību 1.-3. klasē, kā arī tiek raksturota Montesori metode un izdarīts secinājums, ka tās pamatprincipi saskan ar kompetenču pieejas prasībām. Diplomdarba ceturtā daļa ir praktiskais pētījums par Montesori metodes realizāciju latviešu valodas apguvē. Pētījuma ietvaros tika veikta Montesori pedagogu intervēšana, lai apzinātu pozitīvās tendences un problēmas. Tika veikta arī skolēnu mācīšanās rezultātu izpēte, pedagoģiskais eksperiments, testēšana, un analizēti iegūtie dati. Pētījumā secināts, ka Montesori metode ir efektīvs līdzeklis individualizētajām mācībām sākumskolas posmā. Diplomdarba apjoms ir 53 lapaspuses un 3 pielikumi. Aim of diploma thesis is to research the application of Montessori method in learning Latvian. The first 3 parts of diploma thesis contains theoretical guidelines to individualized learning approach and teaching Latvian in grades 1–3, also Montessori method is described, concluding that its basic principles are consistent with requirements of competence approach. The 4th part of the diploma thesis contains research of approbation of Montessori method in learning Latvian. In research teachers were interviewed to identify positive tendencies and problems. Research of students' learning outcomes, pedagogical experiment, testing and analysis of the obtained data were also made. Conclusion of research is that the Montessori method is an effective tool for individualized learning in primary school. Diploma thesis contains 53 pages and 3 appendixes.