Show simple item record

dc.contributor.advisorĶestere, Iveta
dc.contributor.authorCera, Iveta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-26T02:01:47Z
dc.date.available2021-01-26T02:01:47Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79819
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53406
dc.description.abstractDiplomdarbs ir veltīts kritiskās domāšanas veicināšanas procesam vēstures mācību stundās. Darba aktualitāti nosaka Latvijas izglītības reformas „Skola 2030” pamatnostādnes, kur kritiskā domāšana ir atzīta par vienu no caurviju prasmēm. Darba mērķis ir izpētīt kritiskās domāšanas veicināšanas iespējas vēstures stundās pamatskolā. Diplomdarbu veido divas nodaļas. Pirmā nodaļa ir veltīta teorētiskajam pētījumam, kur analizētas atziņas un pētījumu rezultāti par kritiskās domāšanas jēdzienu un tā interpretēšanu, nozīmīgākajām komponentēm un novērtēšanas kritērijiem. Darba otrajā nodaļā aprakstīta un analizēta pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, kur, balstoties uz pirmajā nodaļā izstrādātajiem kritērijiem, novērota un novērtēta skolēnu kritiskā domāšana; pielietoti uzdevumi, kas sekmē kritikās domāšanas attīstību; novērtēti rezultāti kritiskās domāšanas veicināšanā. Darbs atklāj un analizē praktisko pedagoģisko darbību X vidusskolas 6., 8. un 9.klasē.
dc.description.abstractThe thesis is devoted to the process of generating critical thinking in the history lessons. The work topicality is determined by the guidelines of the Latvian Education Reform “School 2030”, where critical thinking has been recognized as one of the transversal skills. The goal of the thesis is to explore the development of critical thinking in the history lessons. The thesis consists of two sections. The first section is devoted to a theoretical study analyzing the lessons and results of studies on the concept of critical thinking and its interpretation, key components and evaluation criteria. The second section of thesis describes and analyzes pedagogical testing activities, where critical thinking of pupils has been observed and evaluated on the basis of criteria developed in the first section; tasks contributing to critical thinking have been applied; results in the development of critical thinking have been evaluated. The thesis reveals and analyzes pedagogical activities in classes 6, 8 and 9 of X High School.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectkritiskā domāšana
dc.subjectvēstures didaktika
dc.subjectpedagoģiskā izmēģinājumdarbība
dc.subjectpamatskola
dc.titleKritiskās domāšanas veidošanās vēstures mācīšanas procesā pamatskolā
dc.title.alternativeFormation of critical thinking in the process of history teaching in elementary and middle school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record