4 – 5 gadu vecu bērnu pašvadītas mācīšanās veicināšana matemātikas mācību jomā
Author
Kalniņa, Ilvija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Ilvija Kalniņa Darba veids: Kvalifikācijas darbs Studiju programma: Pirmsskolas izglītības skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: Asoc. prof. Dr.paed. Ineta Helmane Darba tēma: 4-5 gadu vecu bērnu pašvadītas mācīšanās veicināšana matemātikas mācību jomā Pētījuma mērķis: pētīt 4-5 gadīgu bērnu pašvadītas mācīšanās iespējas matemātikas mācību jomā un apkopot ieteikumos 4-5 gadīgu bērnu pašvadītas mācīšanās veicināšanai matemātikā. Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģisko un pedagoģiski psiholoģisko literatūru par pašvadītu mācīšanos, matemātikas apguvi pirmsskolā, pirmsskolas vecumu bērnu attīstības tendencēm. 2.Noteikt 4-5 gadu vecu bērnu pašvadītas mācīšanās iespējas matemātikas rotaļu nodarbībā pirmsskolā. 3.Apkopot ieteikumus 4-5 gadus vecu bērnu pašvadītai mācīšanai matemātikas mācību jomā. Teorētiskā daļa: tiek apkopoti vairāku autoru un zinātnieku uzskati un skaidrojumi par pašvadītas mācīšanās veicināšanu matemātikas mācību jomā. Pamatojoties uz dažādu autoru atziņām, tiek secināts, ka pašvadīta mācīšanās veicināšana matemātikas mācību jomā ir saistīta ar apzinātu spriešanu, reflektēšanu un spēju vadīt savu mācīšanos jebkādās dzīves situācijās. Visi šie procesi ir cieši saistīti savā starpā. Empīriskā daļa: sastāv no pētījuma, kurā tiek iesaistīt 4-5 gadus veci pirmsskolēni. Pētījumā tiek atspoguļots patreizējais mācību saturs un caurviju prasmju īstenošana mācību procesā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Darbā ir 9 attēli, 8 tabulas un darba apjoms ir 62 lapaspuses. Darba galvenie atslēgas vārdi ir: Pašvadība, pašvadīta mācīšanās, prasmes, izglītība, matemātikas mācību joma. Author of the work: Ilvija Kalniņa Work type: Qualification work Study programm: Teacher of pre-school education Scientific supervisor of work: Ineta Helmane The subject of the work: Promoting self-directed learning in the field of mathematics for 4-5 years old children. Objective of the qualification work: study self-directed learning opportunities for 4-5 years old children inthe field of math teaching and collectin recommendations to promote self-directed learning in maths of 4-5 year old children. Tasks set to achieve the goal: 1.Analyse pedagogical and pedagogical psychological literature on self-directed learning, pre-school math, childhood trends. 2. Identify self-directed learning opportunities for 4 to 5-year-olds in the math exercise in preschool. 3. Collect recommendations for self-directed teaching of children 4 to 5 years old in the field of math teaching. The theoretical part: the views and explanations of several authors and scientists on the promotion of self-directed learning in the field of mathematics are collected. Based on the findings of various authors, it is concluded that the promotion of self-directed learning in the field of mathematics is associated with conscious reasoning, reflection and the ability to manage one's learning in any life situation. All these processes are closely interrelated. The empirical part: consists of a study involving 4-5-year-olds. The study reflects current learning content and the implementation of rolling skills in the learning process. The qualification work consists of two parts, theoretical and empirical. The work includes 9 images, 8 tables, and the size of the work is 62 pages. The main key words of the job are: Self-driving, self-driving learning, skills, education, math, teaching.