Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorMuižniece, Rudīte
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:02:39Z
dc.date.available2021-01-29T02:02:39Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79436
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53510
dc.description.abstractKvalifikācijas darbā “Bērnu emocionālās attīstības veicināšanas iespējas agrās bērnības vecumā” darba autore veic literatūras analīzi, aptaujas anketēšanu agrīnā vecuma bērnu vecākiem, bērnu uzvedības novērojumu un pedagoģisko izmēģinājuma darbību pirmsskolas izglītības iestādē (turpmāk – PII). Darba mērķis: apzināt bērnu emocionālās attīstības veicināšanas iespējas agrās bērnības vecumā. Darbs ir veidots no četrām nodaļām. Katras nodaļas beigās ir pievienoti secinājumi. Darba pirmajā nodaļā ir veikta literatūras analīze attiecībā uz jēdzienu “emocijas” un to iedalījumu. Darba otrajā nodaļā ir aplūkots bērnu attīstības likumsakarības agrās bērnības vecumposmā, bet darba trešajā nodaļā atspoguļots, kā mācību procesā pirmsskolā pedagogi veicina bērnu emocionālo attīstību. Darba autore darba pēdējā (ceturtajā) nodaļā veica vecāku aptaujas anketēšanu saistībā ar bērnu emocionālu audzināšanu ģimenē, kā arī veica pētījumu PII ikdienā vērojot bērnus gan ikdienišķās un sadzīves situācijās, gan veicot pedagoģiskās izmēģinājuma darbības, lai konstatētu kā agrās bērnības vecuma bērni pauž savas emocijas. Darba autore apkopoja rezultātus un secināja, ka ikdienas situācijās bērni neizpauž savas emocijas tik izteikti kā tas ir pedagoģiskajā izmēģinājuma laikā. Bērni nereti neprot vēl tās (emocijas) atpazīt, nosaukt, bet tai pat laikā tās pauž ar mīmikas un žestu palīdzību, cenšas atbildēt uz pedagoga uzdotajiem jautājumiem. Savukārt vecāki ikdienā vairumā neizrāda savas negatīvās emocijas saviem bērniem un ikdienā velta maz laiku, lai veicinātu bērnu emocionālo attīstību. Darba nobeigumā ir izteikti secinājumi un priekšlikumi, pievienots literatūras saraksts un pielikums. Kopējais darba apjoma lapušu skaits ir 64 (ieskaitot pielikumus), attēlu skaits - 16, tabulu skaits - 6, bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits ir 40 un pielikumu skaits - 4. Atslēgas vārdi: pedagoģiskais process pirmsskolā; agrā bērnība; emocijas.
dc.description.abstractIn the qualification work “Promotion opportunities of children's emotional development in early childhood” the author performs literature analysis, a survey questionnaire for parents of early children, as well as observation of children's behavior and pedagogical testing in a pre-school educational institution (hereinafter - PEI). Objective of the study: to identify the possibilities of promoting the emotional development of children in early childhood. The qualification paper consists of four chapters. short conclusions are attached at the end of each chapter. The first chapter consists of review and analysis of the literature regarding the concept of “emotions” and its breakdown. The second chapter deals with the regularities of children's development in the early childhood, but the third chapter reflects how educators promote children's emotional development in the pre-school learning process. In the last (fourth) chapter of the qualification paper, the author conducted a survey (questionnaire) of parents in relation to the emotional upbringing of children in the family, as well as conducted a study in PEI by observing children in everyday situations and during the pedagogical experimental activities in order to determine their early childhood emotions. The author summarized the results and concluded that in everyday situations children do not express their emotions as strongly as during the pedagogical experiment. Children at early childhood often do not yet recognize and cannot name emotions, but at the same time they express emotions with the help of facial expressions and gestures and through answering the questions asked by the teacher. On the other hand, parents daily do not show most of their negative emotions to their children and spend little time to promote toddler's emotional development. At the end of the qualification paper, main conclusions and proposals are made, a list of references and annexes are attached. The total number of pages of the workload is 64 (including annexes), the number of images - 16, the number of tables - 6, the number of items in the bibliographic list is 40 and the number of appendices - 4. Keywords: pedagogical process in preschool; early childhood; emotions.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpedagoģiskais process pirmsskolā
dc.subjectagrā bērnība
dc.subjectemocijas
dc.subjectbērnu uzvedības novērojums
dc.titleBērnu emocionālās attīstības veicināšanas iespējas agrās bērnības vecumā
dc.title.alternativePromotion opportunities of children's emotional development in early childhood
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record