Jauno pedagogu pirmā pieredze sadarbībā ar 5-6 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Mūrmane, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats ir „Jauno pedagogu pirmā pieredze sadarbībā ar 5-6 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē.” Kvalifikācijas darbu izstrādāja Ilze Mūrmane. Pētījuma mērķis ir teorētiski pamatot pedagoga pirmo pieredzi sadarbībā ar 5 – 6 gadus veciem bērniem un pārbaudīt to empīriskajā pētījumā pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darbā tiek pārbaudīta izvirzītā hipotēze: Jaunā pedagoga pirmā pieredze pirmsskolas izglītības iestādē būs veiksmīga, ja tiks apgūta prasme organizēt mācību vidi, tiks organizēta sadarbība ar bērniem un tiks saņemts atbalsts no pirmsskolas izglītības iestādes personāla. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. 1. nodaļā tiek sniegts jaunā pedagoga pirmās pieredzes teorētiskais pamatojums sadarbībā ar bērniem pirmsskolas izglītības iestādē: Analizēta pedagogu sadarbība ar bērniem pirmsskolas izglītības iestādē, aprakstīta jauno pedagogu pirmā pieredze sadarbībā ar bērniem un atbalsta iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Izstrādāti jauno pedagogu pirmās pieredzes kritēriji un rādītāji sadarbībā ar bērniem. 2. nodaļā tiek veikta pedagogu sadarbības pētījums ar 5 – 6 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē, kas ietver pētījuma metodoloģijas aprakstu, datu analīzi par pedagogu sadarbības pieredzi pirmsskolas izglītības iestādē un priekšlikumus pirmsskolas izglītības jaunajam pedagogam. Kvalifikācijas darbā ir 70 lapas, kas satur 14 attēlus, 3 tabulas, 42 izmantoto avotu saraksta un 6 pielikumus. The theme of this qualification paper is "The first year teachers experience in cooperation with 5-6 years old childrens in a preschool educational institution. The author of the qualification paper is Ilze Mūrmane. The aim of the research is to theoretically analyze the first experience of teachers in cooperation with 5-6 year old children and to test it in an empirical study in a preschool educational institution. The qualification work hypothesis is tested in this work: The first experience of a first year teachers in a preschool educational institution will be successful if the skill to organize the learning environment is acquired, cooperation with children will be organized and support will be received from the preschool educational institution staff. The qualification work consists of two parts. The 1st part contains the theoretical substantiation of the teacher's first experience in cooperation with children in a preschool educational institution: The cooperation of teachers with children in a preschool educational institution is analyzed, the first experience of first year teacher in cooperation with children and support opportunities in a preschool educational institution are described. Criteria and indicators of the first experience of first year teachers in cooperation with children have been developed. The 2nd part contains the cooperation of teachers with 5-6 year old children in a preschool educational institution, which includes the research methodology; analysis of research data on the first cooperation experience of teacher in a preschool educational institution and recommendations for the first years teachers. The qualification paper consists of 70 pages, 14 pictures, 3 tables, 42 literary sources and 6 supplements.