Rotaļlietas kā līdzeklis 4-5 gadu vecu bērnu valodas attīstībai
Author
Feldmane, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore –Linda Feldmane teorētiski analizē un pēta, vai rotaļlietas palīdz 4-5 gadu veciem bērniem attīstīt valodas prasmes. Pētījumā pierādās, ka bērni labprāt rotaļājas un veido sarunas savā starpā, kas veicina viņu valodas attīstību. Rotaļlietas kā līdzeklis 4 līdz 5 gadu vecu bērnu valodas attīstībai, veicina bērna pareizu skaņu apguvi, jo bērns māk raksturot rotaļlietu un paplašināt vārdu krājumu. Darba autore pēc empīriskā novērojuma, var secināt, ka bērniem no 4 līdz 5 gadu vecumam liela loma valodas apguvē un pilnveidē veicina pareiza rotaļlietu izvēle un to regulāra mainīšana, un dažādošana. Kvalifikācijas darbā pētījuma metodes ir literatūras avotu analīze, bērnu novērošana un pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Darbā tika iekļauts empīriskais pētījums, lai noteiktu, kādas rotaļlietas un metodes jālieto, lai attīstītu valodas prasmes 4-5 gadu vecumā. Darba autore secina, ka dažādas rotaļlietas un to dažādošana veicina valodas prasmju attīstīšanu pirmsskolas iestādē. Atslēgas vārdi: rotaļlietas, valoda, saskarsme, valodas prasmes, kustību rotaļas, valodas saziņa. Working author Linda Feldman theoretically analyses and examines whether toys help 4-5-year-olds develop language skills. The study shows that children are happy to play and establish conversations between themselves that contribute to the development of their language. Toys as a means of developing the language of children 4-5 years old. It promotes the learning of the correct sounds of a child, as a child can describe a toy, and by expanding the vocabulary. The author of the work, according to empirical observation, can conclude that children aged 4 to 5, play a major role in learning the language, and the improvement is driven by the choice of the right toys, and by their regular change, and by diversification. The purpose of the qualification work was therefore to explore the development of children's language by means of toys and the specific features of language development in the pre-school pedagogical process and the playing of movements that can help language learning. The work included an empirical study to determine which toys and methods should be used to develop language skills between the ages of 4 and 5. In the end, the author concludes that the diversification of the various toys, and those that contribute to the development of language skills in the preschool. Tailgate names: toys, language, interface, language skills, movement games, language communication.