Pirmsskolas vecuma bērnu ar uzvedības problēmām socializācijas veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Nagle, Daina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Brežģe, Ļubova
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbā tiek pētīta socializācijas veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē bērniem, kuriem ir uzvedības problēmas. Pētījuma mērķis ir izpētīt, kādā veidā var veicināt socializāciju bērniem ar uzvedības problēmām pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autore veica teorētiskās literatūras analīzi par pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnībām, socializācijas procesu, uzvedības problēmu rašanās cēloņiem, kā arī par rotaļu, īpaši, kustību rotaļu, potenciālu socializācijas veicināšanā bērniem ar uzvedības problēmām. Darba ietvaros ir veikta pedagoģiskā novērošana un eksperimentāla darbība, kas atklāja, ka ar kustību rotaļu palīdzību var mazināt uzvedības problēmas, tādējādi veicinot bērnu socializāciju. Darbs sastāv no 4 nodaļām: pirmajā nodaļā veikta pirmsskolas vecuma bērnu vispārīgās attīstības analīze. Otrajā nodaļā veikta socializācijas procesa raksturojums un analīze. Trešajā nodaļā veikta teorētiskā analīze par iespējamajiem iemesliem bērnu uzvedības problēmām un piedāvāti šo problēmu risinājumi. Ceturtajā nodaļā apkopoti aptaujas dati un aprakstīts veiktais praktiskais pētījums par kustību rotaļu izmantošanu socializācijas veicināšanā bērniem ar uzvedības problēmēm pirmsskolas izglītības iestādē un veikti secinājumi. Atslēgvārdi: socializācijas veicināšana, pirmsskolas izglītības iestāde, pirmsskolas vecuma bērni, uzvedības problēmas, rotaļas, kustību rotaļas. The diploma thesis focuses on promotion of children with behavioural problems socialization at preschool educational institutions. The main aim of the study is to research the possible ways to promote socialization in children with behavioural problems at preschool educational institutions. The author of diploma theses performed theoretical analysis on development peculiarities, socialization process and reasons of behavioural problems in preschool-aged children and researched the use of play, especially action play, as a potential way to promote socialization in children with behavioural problems. The pedagogical observation and classroom experiments that were performed in the scope of study showed that action play helps in decreasing behavioural problems and therefore promotes socialization of children. The study consists of 5 chapters. The first chapter presents analysis on general development of preschool-aged children. The second chapter focuses on explanation and analysis of the process of socialization. The third chapter features theoretical analysis on potential reasons for behavioural problems in children. The fourth chapter presents solutions for behavioural problems. The fifth chapter summarizes the study on use of the action play as a vehicle to promote socialization of children with behavioural problems at preschool institutions. Keywords: promotion of socialization, preschool institution, preschool-aged children, behavioural problems, plays, action plays.