Bērna saskarsmes iemaņu attīstības priekšnosacījumi
Author
Manuilova, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis. Teorētiski un praktiski izzināt bērnu saskarsmes iemaņu attīstības priekšnosacījumus. Teorētiskajā darba daļā analizēta saskarsmes būtība un veidi, kā arī agrīnās bērnības attīstība saistībā ar pētāmo jautājumu. Analizētas arī atziņas par ģimeni kā bērnu saskarsmes vajadzību apmierinātāju, bērnu drošības izjūtām, kuras ir bērnu saskarsmes prasmju priekšnosacījums. Tiek raksturota rotaļa ka bērnu saskarsmes veidotāja. Pētījuma daļā sākotnēji tiek vērotas 2-3 gadīgu bērnu divu grupu (2x15) saskarsmes prasmes. Uz šo vērojumu pamata izstrādātas un aprobētas dažādas pedagoģiskās situācijas un rotaļnodarbības saskarsmes prasmju uzlabošanai. Tiek veikts atkārtotais vērojums un salīdzināti iegūtie rezultāti. Izvirzītā hipotēze apstiprinājās. The aim of this paper: is to explore theoretically and practically the preconditions for the development of a child’s communication skills. The essence of communication and its types, as well as the development of communication in early childhood in the context of the research question, were analyzed in the theoretical part. Moreover, the author has explored situations in the family, child’s needs for communication, and children's safety feelings, which are precondition in communication skills. The game was described as a developer in interaction. In the case study, firstly, communication skills were observed of 2-3-year-old children from two groups (2x15). Based on these observations, various pedagogical situations and games have been developed to improve communication skills. The repeated observation was performed and the results were compared. The hypothesis was confirmed.