Matemātikas prasmju sekmēšana jaukta vecuma grupā pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Author
Arbidāne, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba temats: Matemātikas prasmju sekmēšana jaukta vecuma grupā pirmsskolas pedagoģiskajā procesā Autore: Anita Arbidāne Zinātniskā vadītāja: Dr. paed. Dagnija Vigule Darba apjoms: 65 lpp., ietverti 6 attēli, 9 tabulas, izmantotas 62 literatūras vienības, pievienoti 4 pielikumi. Pētījums izstrādāts ar mērķi teorētiski un empīriski pētīt matemātikas prasmju sekmēšanu jaukta vecuma grupā pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Darba teorētiskajā daļā pirmsskolas periodā analizētas apgūstamās matemātiskās prasmes, sniegts vecumposma raksturojums, kā arī sniegts ieskats izmantojamajā metodikā, galveno akcentu liekot uz materiāliem, kurus var izmantot dažādu vecumu bērni. Empīriskajā daļā atklātas pedagoģiskā procesa īpatnības jaukta vecuma grupā, liekot uzsvaru uz iespējamām bērnu savstarpējās sadarbības formām, kas ļautu praktiskā darbībā veicināt matemātisko prasmju apguvi. Sasniegtie rezultāti ļauj apstiprināt hipotēzi: matemātikas prasmju sekmēšanu jaukta vecuma grupā pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, ja: •bērnam būs pieejami brīvai izvēlei attīstošie materiāli ar diferencētām grūtības pakāpēm, kas saistoši dažāda pirmsskolas vecuma bērniem; •skolotājs mācību procesā veicinās bērnu sadarbību un iespēju mācīties citam no cita. Darba rezultātus var izmantot pirmsskolas skolotāji, kuri strādā ar neviendabīgām pirmsskolas grupām un ir nepieciešamība diferencēt mācību procesu. Thesis theme: Promotion of mathematical skills in a mixed age group in the pre-school pedagogical process Author: Anita Arbidane Scientific supervisor: Dr. paed. Dagnija Vigule Thesis extent: 65 pages, including 6 figures, 9 tables, 62 references, 4 annexes added. The thesis was developed with the goal to theoretically and empirically study the promotion of mathematical skills in the pre-school pedagogical process for a mixed age group. The theoretical part of the thesis analyzes the mathematical skills to be acquired in the pre-school period, provides a description of the age group, as well as gives an insight into the methodology used that places the main emphasis on the materials that can be used by children of different ages. The empirical part of the thesis reveals the peculiarities of the pedagogical process in a mixed age group, emphasizing the possible forms of cooperation between children, which would promote the acquisition of mathematical skills in practice. The achieved results allow to confirm the hypothesis: mathematical skills are promoted in the pre-school pedagogical process for a mixed age group, if: •the child has access to a selection of development materials with different levels of difficulty that are relevant for pre-school children of different ages; •in the learning process the teacher promotes children’s cooperation and the opportunity to learn from each other. The results of the work can be used by pre-school teachers who work with heterogeneous groups and have a need to differentiate the learning process.