6 – 7 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju veidošanās dramatizācijas rotaļās
Author
Sļusarčuka, Rita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba temats: 6 – 7 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju veidošanās dramatizācijas rotaļās Autore: Rita Sļusarčuka Zinātniskā vadītāja: Dr. paed. Dagnija Vigule Darba apjoms: 52 lpp., ietverti 10 attēli, 11 tabulas, izmantota 61 literatūras vienība, pievienots 1 pielikums. Pētījums izstrādāts ar mērķi teorētiski un empīriski pētīt saskarsmes prasmju veidošanos dramatizācijas rotaļās. Darbs aptver divas daļas – teorētisko un empīrisko. Darba teorētiskajā daļā analizētas saskarsmes prasmes un to veidošanās likumsakarības pirmsskolas periodā, sniegts vecumposma raksturojums, kā arī analizētas dramatizācijas rotaļu izmantošanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā saskarsmes prasmju sekmēšanai. Empīriskajā daļā atklātas pedagoģiskā procesa īpatnības 6-7 gadus vecu bērnu grupā, jaukta vecuma grupā, liekot uzsvaru uz priekšmetiskās vides veidošanu, kas stimulētu patstāvīgas dramatizācijas rotaļas bērniem pēc literāro darbu iepazīšanas. Sasniegtie rezultāti ļauj apstiprināt hipotēzi: saskarsmes prasmes 6-7 gadus veciem bērniem veiksmīgi tiek sekmētas, ja skolotājs pēc literāro darbu izlasīšanas vai zināmu darbu pārrunāšanas pievērš bērnu uzmanību un rosina darboties ar brīvi pieejamiem dramatizācijas rotaļu atribūtiem un pašus bērnus iesaista jaunu atribūtu izgatavošanā. Darba rezultātus var izmantot pirmsskolas skolotāji, kuri strādā ar 6-7 gadus veciem bērniem un izjūt nepieciešamību sekmēt bērnu savstarpējās saskarsmes prasmes pirmsskolas grupām un ir nepieciešamība diferencēt mācību procesu. Subject: Development of communication skills of 6-7 year old children in dramatization games Author: Rita Sļusarčuka Scientific supervisor: Dr. paed. Dagnija Vigule Amount of work: 52 pages, includes 10 pictures, 11 tables, 61 references, 1 appendix. Object of research is to analyse theoretically and empirically development of communication skills in dramatization games. The work covers two parts - theoretical and empirical. The theoretical part of the work analyzes communication skills and regularities of their formation in the pre-school period, provides a description of the age group, and analyzes the possibilities of using dramatization games in the pre-school pedagogical process to promote communication skills. The empirical part reveals the peculiarities of the pedagogical process in the group of 6-7 year old children, in the mixed age group, emphasizing the creation of a subject environment that would stimulate independent dramatization games for children after getting acquainted with literary works. The achieved results allow to confirm the hypothesis: communication skills for 6-7 year old children are successfully promoted if the teacher after reading literary works or discussing certain works draws children's attention and encourages to work with freely available dramatization play attributes and involves children in making new attributes. The results of the work can be used by pre-school teachers who work with 6-7 year old childrens and feel the need to promote children's communication skills for pre-school groups and differentiate the learning process.