5 – 6 gadīgu bērnu runas attīstības prasmju veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Hohlova, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore – Jūlija Hohlova. Bakalaura darba tēma – „5 – 6 gadu vecu bērnu runas attīstības prasmju veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē”. Darba mērķis ir analizēt 5 – 6 gadīgu bērnu runas prasmju attīstības veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Darba mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi: 1) Raksturot runas prasmju attīstību bērnu vecumposma īpatnību kontekstā; 2) Analizēt rotaļas izmantošanas iespējas runas prasmju veicināšanā pirmsskolas pedagoģiskajā procesā; 3) Analizēt runas prasmju veicināšanas iespējas valodas mācību jomā pirmsskolā. Darba pirmajā nodaļā izpētīti un analizēti runas prasmju attīstības veicināšanas pirmsskolā teorētiskie aspekti. Raksturota runas prasmju būtība un nozīme, vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības, aprakstīta rotaļas izmantošana valodas attīstības veicināšanā pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Teorētiskā līmenī analizēti valodumācību jomā sasniedzamie rezultāti 5 – 6 gadīgiem bērniem. Darba otrajā nodaļā veikts praktiskais pētījums par 5 – 6 gadu vecu bērnu runas attīstības prasmju veicināšanas iespējām pirmsskolas izglītības iestādē, noskaidrots, kā bērnu vecāki vērtē un bērni uztver pirmsskolas iestādē piedāvātās aktivitātes runas attīstības veicināšanai. Par pedagoģiskā procesa organizācijas jautājumiem un runas attīstības veicināšanas iespējām caur rotaļu intervēta pirmsskolas izglītības iestādes „X” 5 – 6 gadīgo izglītojamo skolotāja un veikts bērnu novērojums pedagoģiskajā procesā, noskaidrots izglītojamo vecāku viedoklis. Pamatojoties uz izdarītajiem secinājumiem, izstrādāti ieteikumi pedagoģiskā procesa organizācijai, lai, īstenojot kompetencēs balstītas izglītības saturu un pieeju, sekmētu bērnu runas attīstības prasmes. Atslēgvārdi: runas attīstība, pirmsskola, pedagoģiskais process, kompetenču izglītība. Darba apjoms ir 57 lapaspuses, darbu veido 6 tabulas, 9 attēli un 8 pielikumi. Darba izstrādē izmantoti 40 avoti. Author – Jūlija Hohlova. Qualification Theme – „Promotion of 5 – 6 Years Old Children Speech Development Skill in Preschool Educational Institution”. Theaim of the work is to analyse the possibilities of promoting the development of speech skills of 5-6 year old children in a pre-school educational institution. Tasks for achieving the goal of the work: 1) Describe the development of speech skills in the contex to children's age; 2)To analyse the possibilities of using play in the promotion of speech skills in the preschool pedagogical process; 3)To analyse the possibilities of promoting speech skills in the field of language teaching in preschool. The first chapter of the work researches and analyses the theoretical aspects of promoting the development of speech skills in preschool. The esence and meaning of speech skills, the peculiarities of the development of older pre-school children are described, the use of play in promoting language development in the preschool pedagogical process is described. At the theoretical level, the results to be achieved in the field of language learning for 5 – 6 year old children are analysed. In the second chapter, a practical research is carried out on the possibilities of promoting the development of speech development skills of 5 – 6 year old children in a pre-school educational institution, it is clarified how children's parents evaluate and children perceive activities offered in a preschool.On the issues of the organization of the pedagogical process and the possibilities of promoting the development of speech, a teacher of 5 – 6 year old students of the pre-school educational institution “X” was interviewed and children were observed in th epedagogical process, the opinion of the parents was clarified. Based on the conclusions, recommendations have been developed for the organization of the pedagogical process in order to promote children's speech development skills by implementing the content and approach of competence-based education. Keywords: speech development, preschool, pedagogical process,competence education. The work consists of 57 pages, 6 tables, 9 figures and 8 appendices. In the work were used 40 sources.