Latvijas zāļu tirgus salīdzinājumā ar Eiropas attīstītajām valstīm
Author
Klote, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šķiltere, Daina
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore : Latvijas universitātes Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes bakalaura līmeņa programmas Biznesa vadība, apakšprogrammas Organizāciju vadība studente Diāna Klote. Darba vadītāja: Dr. ekon., prof. Daina Šķiltere. Darba nosaukums: Latvijas zāļu tirgus salīdzinājumā ar Eiropas attīstītajām valstīm. Pārskats par galvenajiem rezultātiem un secinājumiem: Salīdzinot Latvijas zāļu tirgu ar Igaunijas, Lietuvas, Francijas un Vācijas farmācijas tirgiem, tika secināts, ka Latvija atrodas labā šīs nozares attīstības stadijas periodā un nozarei valstī tuvāko gadu laikā ir iespējas sasniegt vēl augstāku līmeni. Lai tas notiktu Latvijas vadošajiem farmācijas uzņēmumiem ir jāturpina ieguldīt līdzekļi jaunu pētījumu izstrādei, kā arī jāturpina ieguldīt savos jaunajos zinātniekos un pētniekos to zināšanu attīstībai un ideju realizācijai. Darba pirmajā nodaļā pētīta Zāļu tirgus specifika un tās elementi. Otrajā nodaļā ir apskatīta Zāļu tirgus specifika Latvijā un citās Eiropas valstīs (Igaunija, Lietuva, Francija, Vācija). Pētījuma trešajā nodāļā aprakstītas galvenās atšķirības starp zāļu tirgiem pētāmajās valstīs un aprakstītas nozares attīstības iespējas Latvijā. Author of the Research Paper: University of Latvia, Faculty of Business, Management and Economics, Bachelor’s study program’s Business Administration student Diāna Klote. Research Paper Advisor: Dr. econ. Prof. Daina Šķiltere. Name of the Research Paper: Latvia’s Pharmacy market in comparison to European developed countries. Overview of the main results and conclusions: Comparing the Latvian pharmaceutical market with the pharmaceutical markets of Estonia, Lithuania, France and Germany, it is concluded that Latvia at the moment is in the right stages of development of the industry and in the coming years there are opportunities to reach an even higher level. For this to happen, Latvia's leading pharmaceutical companies must continue to invest in the development of new research, as well as continue to invest in their new scientists and researchers for their education and the realization of their ideas. In the first chapter the specifics of the drug market and its elements are studied. The second chapter deals with the specifics of the Pharmacy Market in Latvia and other European countries (Estonia, Lithuania, France and Germany). The third chapter of the study describes the main differences between drug traders in the studied countries and describes the development opportunities of the industry in Latvia.