Show simple item record

dc.contributor.advisorTauriņa, Agrita
dc.contributor.authorVirse, Vineta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-02-02T02:01:56Z
dc.date.available2021-02-02T02:01:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79371
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53717
dc.description.abstractBakalaura darba nosaukums. Sešgadīgu bērnu lasītprasmes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā Bakalaura darba autors. Vineta Virse Bakalaura darba vadītāja. Agrita Tauriņa Pētījuma mērķis. Pētīt sešgadīgu bērnu lasītprasmes veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz dažādu autoru D.Lieģenieces, R.Kaņepējas,G.Svences, kā arī uz citu autoru atziņām par sešgadīgu bērnu raksturojumu lasītprasmes aspektā. Tiek analizētas dažādu autoru atziņas par sešgadīgu bērnu psihisko raksturojumu, kā arī tiek noskaidroti lasītprasmes posmi un dažādu metožu izmantošana lasītprasmes veidošanā. Empīriskajā daļā tika novērtēta, salīdzināta un analizēta sešgadīgu bērnu lasītprasmes attīstība. Tas tikai veikts vērojot bērnus rotaļdarbībās, kā arī dažādās rotaļās un spēlēs nodarbību laikā. Pētījumā tika izmantotas sekojoša metodes: pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze, pedagoģiskā novērošana. Darba saturā ir dažādu autoru atziņas par sešagdīgu bērnu lasītprasmes veidošanos iepazīstot literāros darbus, kā arī aprakstīts praktiskais darbs ar bērniem un iegūto rezultātu analīze pētījuma sākumā un beigās. Praktiskajā pētījumā piedalījās P.I.I. 10 bērnu grupa (5 meitenes un 5 zēni), kā arī tika izmantotas dažādas rotaļspēles, didaktiskās spēles un dramatizācijas, kurās tika izmantoti dažādi literārie darbi, kas pēc autores domām varētu sekmēt lasītprasmes veidošanos. Pētījuma beigās var secināt, ka iesaistot vecumam un interesēm atbilstošus literāros darbus dažādās rotaļspēlēs, didaktiskajās spēlēs un dramatizācijās tiek veicināta sešgadīgu bērnu lasītprasmes veidošanās. Darba apjoms 67. lpp., 5 tabulas, 6 attēli, 11 pielikumi, 52 literatūras avoti, no tiem 48 latviešu valodā un 4 svešvalodā. Atslēgas vārdi pirmsskola, sešgadīgi bērni, lasītprasme, lasītprasmes veidošanās, literatūra, literārs darbs, rotaļa, rotaļspēle, dramatizācija, lasīšanas posmi, lasīšanas metodes  
dc.description.abstractThe title of the paper: “The Formation of Literacy of Six-year-old Children in the Process of Getting Acquainted with Literary Works”. The author of the paper: Vineta Virse The scientific adviser: Agrita Tauriņa The aim of the present research is to study the development of literacy of six-year-old children in the process of getting acquainted with literary works. The theoretical part of the research is based on the findings of the various authors D. Lieģeniece, R.Kaņepēja, G.Svence, as well as other authors’ findings on the theme of the literacy profile of six-year-olds. The Findings of the various authors on the psychological characteristics of six-year-old children are analysed, as well as the reading literacy stages and the use of different methods for reading literacy are identified. In the empirical part of the research the development of literacy of six-year-old children was appraised, compared and analysed. It was done by observing the children during the play time, likewise, in various games and games during classes. The methods of research and data collection: the study and critical analysis of pedagogical and psychological literature, pedagogical observation and analysis. The content of the work frames the findings of the various authors on the development of children’s literacy during the process of the familiarization with literary works. Furthermore, the practical work with the children is described and the analysis of the obtained results at the beginning and at the end of the research is being performed. In the practical study participated children from the group 10 of the preschool (five girls and five boys), thus, different game plays, the didactic games and dramatization, using different literary works, was used, which, in the author’s opinion, promotes the development of literacy. As the result of the research, it can be concluded that the involvement of the literary works appropriate to the age and interests in different game plays, the didactic games and dramatizations promotes the development of the literacy of six-year-olds. The paper contains: 67. pages, 5 charts, 6 images, 11 appendixes, 52 bibliography sources (48 in Latvian and 4 in foreign languages) were used to make a research and to write the paper. The key words preschool, six-year-olds, literacy, the development of literacy, literature, literary work, game, game play, dramatization, reading stages, reading methods
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectliteratūra
dc.subjectlasīšanas posmi
dc.subjectlasītprasmes veidošanās
dc.subjectlasīšanas metodes
dc.subjectsešgadīgi bērni
dc.titleSešgadīgu bērnu lasītprasmes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeThe Formation of Literacy of Six-year-old Children in the Process of Getting Acquainted with Literary Works
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record