Dziesmu izmantošana klausīšanās prasmes sekmēšanai angļu valodas stundās 6. klasē
Author
Riekstiņa, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Liepa, Diāna
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma - „Dziesmu izmantošana klausīšanās prasmes sekmēšanai angļu valodas stundās 6. klasē”. Pētījuma mērķis - teorētiski pamatot un praktiski pārbaudīt dziesmu izmantošanas iespējas klausīšanās prasmes sekmēšanai angļu valodas stundās 6.klasē. Darbs sastāv no 3 nodaļām, kurām ir vairākas apakšnodaļas. Pirmajā nodaļā - raksturots angļu valodas mācību process 6. klasē, izmantojamās mācību metodes un metodiskie paņēmieni angļu valodas apguvē. Raksturota klausīšanās prasme, kā arī noteikti kritēriji un rādītāji klausīšanās prasmei 6. klasē. Raksturota sakarība starp mūziku un pusaudžu emocionālo iesaisti mācību procesā. Otrajā nodaļa - raksturotas dziesmu izmantošanas iespējas un to nozīme klausīšanās prasmes veicināšanai. Trešajā daļā - izveidoti un aprobēti klausīšanās prasmi veicinoši uzdevumi un nodarbības angļu valodas apguvē 6. klasē, analizēta pedagoģiskā pieredze par dziesmu izmantošanu klausīšanās prasmes sekmēšanai angļu valodas apguvē 6. klasē. Pētījums atklāj, ka dziesmu izmantošana skolēnu klausīšanās prasmes veicināšanai angļu valodas apguvē ir sekmīga, ja skolotājs iesaista skolēnus mācību procesa plānošanā un nodarbību laikā izmanto skolēnu vecumposmam atbilstošas un interesējošas dziesmas. Darbs sastāv no 90 lappusēm, 12 attēliem, 7 tabulām un 13 pielikumiem. Bachelor thesis theme - " Song usage in English lessons in 6th grade to improve listening skills ". The aim of the research - to theoretically substantiate and practically test the possibilities of using songs to promote listening skills in English language classes in the 6th grade. Work consists of 3 chapters, which have several sub-sections. The first chapter describes English teaching process in the 6th grade, the teaching methods and methodological techniques used in English language acquisition; determined certain criteria and indicators for listening skills in 6th grade. Described connection between music and adolescents' emotional involvement in the learning process. The second chapter describes the possibilities of using songs and their significance in promoting listening skills. In the third part - developed and approbated listening tasks, analyzed pedagogical experience on the usage of songs to improve listening skills in English lessons in 6th grade. The research reveals that student’s listening skills in English is more successful if the teacher involves students in the planning of the learning process and uses songs that are appropriate and interesting for the students' age. The work consists of 90 pages, 12 figures, 7 tables and 13 appendixes.