Atbalsta pasākumu sistēma latviešu valodas stundās 2. klašu izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem
Author
Valciņa, Zanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Zanda Valciņa Diplomdarba nosaukums: Atbalsta pasākumu sistēma latviešu valodas stundās 2. klašu izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem. Diplomdarba aktualitāte: Diplomdarbā tika aktualizēti jautājumi par atbalsta pasākumu sistēmas ieviešanu un pielietošanu latviešu valodas stundās izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem. Kādi uzlabojumi latviešu valodas stundās izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem, pielietojot atbalsta pasākumus, ir vērojami. Ņemot vērā, ka izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem, ir grūtības valodas sapratnē, lasītprasmē, rakstītprasmē. Analizējot teorētisko literatūru, un veicot empīrisko pētījumu, apstiprinājās, ka izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem, tiek novērotas grūtības latviešu valodas apguvē. Kā arī, pielietojot atbilstošus atbalsta pasākumus, ir iespējams sekmēt prasmes, lai apgūtu latviešu valodu. Diplomdarba mērķis: Izstrādāt atbalsta pasākumu sistēmu latviešu valodas stundās 2. klašu izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem. Diplomdarba teorētiskajā daļā tiek analizēta teorētiskā literatūra par mācīšanās traucējumiem, cēloņiem, izpausmēm un veidiem. Tiek analizētas jaunākā skolas vecumposma raksturīgākās īpatnības. Nepieciešamās latviešu valodas pamatprasmes un ar to saistītās caurviju prasmes. Nepieciešamo atbalsta pasākumu pielietošana latviešu valodas stundās. Diplomdarba empīriskajā pētījuma daļā tiek izstrādāta aptauja pedagogiem, kas māca latviešu valodu sākumskolā izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem. Kā arī novadīta intervija ar X vidusskolas klīnisko – izglītības psihologu. Izstrādāti trīs izglītojamo ar mācīšanās traucējumiem raksturojumi. Tika veikta koriģējoši attīstošā darbība un izteikti priekšlikumi. Darbs sastāv no: 4 nodaļām, izstrādātiem priekšlikumiem, nobeiguma. Izmantotās literatūras saraksts sastāv no 44 avotiem. Darba apjoms sastāv no 71 lpp. Darbā ir pievienoti 8 pielikumi. Author of the work: Zanda Valcina Title of the diplomawork: Support system for 2nd grade Latvian language students with learning disabilities. Speciality of the diploma: The Diploma updates questions regarding the implementation and application of the system of support measures i Latvian language lessons for learners with learning.What improvements are observed in Latvian language lessons in support measures for learners with learning disabilities, taking into account that learners with learning disabilities who have difficulties in language skills, literacy and writing skills. Analysing theoretical literature and performing an empirical research, it was confirmed that students with learning disabilities experienced difficulties in learning Latvian language. By applying appropriate support measures, it is possible to promote skills to learn the Latvian language. Goal of the diploma thesis: To develop a system of support measures in Latvian language lessons for 2nd grade students with learning disabilities. The theoretical part of the diploma analyses the theoretical literature on learning disorders, causes, manifestations and types. The most characteristic features of the youngest school age are analysed. Required basic Latvian language skills and related cross-cutting skills. Application of necessary support measures in Latvian language lessons. In the part of the empirical research of the diploma thesis, a survey is developed for teachers who teach the Latvian language to students with learning disabilities. Also, an interview was conducted with the clinical - educational psychologist of X secondary school. The initial characteristics of the study of three students with learning disabilities have been developed. Corrective developmental action was taken and suggestions made. The work consists of: 4 chapters, developed proposals, final. The list of used literature consists of 44 sources. The volume of the work consists of 71 pages. 8 appendices are attached to the work.