• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālā tīkla Instagram lietotāju attieksme pret influenceru vēstījumiem skaistumkopšanas jomā

Thumbnail
View/Open
309-80151-Dzilna_Ingeta_id17058.pdf (1.315Mb)
Author
Dzilna, Ingeta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs “Sociālā tīkla Instagram lietotāju attieksme pret influenceru vēstījumiem skaistumkopšanas jomā” ir izstrādāts ar mērķi noskaidrot sociālā tīkla Instagram lietotāju attieksmi pret influenceru ievietotajām publikācijām skaistumkopšanas jomā un to, kādā līmenī informācija tiek pārbaudīta pirms produkta vai pakalpojuma iegādes. Pētījuma teorētisko bāzi veido teorētisks apskats par sociālajiem un jaunajiem medijiem, sociālo mediju mārketingu, Instagram platformu, reklāmu un influenceru mārketingu, medijpratību un kritisko domāšanu. Pētījuma veikšanai tika izmantotas divas pētnieciskās metodes – aptauja un daļēji strukturētas intervijas. Rezultāti liecina, ka sociālā tīkla Instagram lietotāji kritiski izvērtē influenceru vēstījumus un veic padziļinātāku izpēti citos avotos, ja ir ieinteresēti influencera reklamētajā produktā.
 
The aim of the bachelor thesis "The attitude of social network Instagram users towards influencers’ messages on beauty-care" is to find out the attitude of Instagram users towards influencer-related beauty publications and the extent to which information is checked before purchasing a product or service. The theoretical basis of the study consists of theoretical review of social and new media, the Instagram platform, advertising and influencer marketing, media literacy and critical thinking. The research was carried out using two research methods – survey and semi-structured interviews. Study results show that users of social network Instagram critically evaluate the messages of influencers and conduct more in-depth research of other sources if they are interested in the product advertised by the influencers.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53924
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4292]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV