• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmola "airBaltic" komunikācijas analīze sociālo tīklu vietnē "Facebook" Covid-19 ietekmē (2020)

Thumbnail
View/Open
309-80242-Ozolina_Lasma_lo17026.pdf (2.965Mb)
Author
Ozoliņa, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba „Zīmola “airBaltic” komunikācijas analīze sociālo tīklu vietnē “Facebook” Covid-19 ietekmē (2020)” mērķis ir noskaidrot “airBaltic” veidoto komunikācijas saturu 2020. gadā vietnē “Facebook” un pārbaudīt, vai Covid-19 pandēmija ir ietekmējusi “airBaltic” klientu viedokli par zīmolu “Facebook” lietotāju vidū. Darbu veido teorētiskā bāze par zīmola un mārketinga komunikāciju, sociālo mediju mārketingu, sociālo tīklu vietnēm un sociālā sprieduma teoriju. Datu ieguvei izmantota kvantitatīvā kontentanalīze, aptauja un daļēji strukturētā intervija. Rezultāti liecina, ka saturam raksturīga pāreja no mārketinga uz krīzes komunikāciju, taču Covid-19 pandēmija nav izteikti mainījusi “Facebook” lietotāju viedokli par zīmolu. Atslēgvārdi: zīmola komunikācija, mārketinga komunikācija, sociālo tīklu platformas, Covid-19, "airBaltic".
 
Bachelor's thesis "The communication analysis of brand "airBaltic" on social networking site "Facebook" in light of COVID-19 (2020)" aims to clarify the “Facebook” communication content of “airBaltic” in 2020 and verify, if COVID-19 pandemic has influenced “airBaltic” customers' views on the brand among “Facebook” users. Work consists of a theoretical base on brand and marketing communication, social media marketing, social networking sites and the Social Judgment Theory. Quantitative content analysis, survey and semi-structured interview is used for data collection. Results show content transition from marketing to crisis communication, yet COVID-19 pandemic has not significantly changed the brand perception among “Facebook” users. Keywords: brand communication, marketing communication, social networking sites, COVID-19, “airBaltic”.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53947
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4292]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV