Show simple item record

dc.contributor.advisorĶestere, Iveta
dc.contributor.authorKolosko, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-02-11T02:02:10Z
dc.date.available2021-02-11T02:02:10Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other80302
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/54033
dc.description.abstractMaģistra darba ‘Atklātā un slēptā mācību programma vērtībizglītībā pirmsskolas izglītības iestādē’ mērķis ir atklāt vērtībizglītības atklāto un slēpto mācību programmu pirmsskolas izglītības iestādē. Maģistra darba teorētiskajā daļa veidota, analizējot dažādu Latvijas un ārzemju autoru izteiktās atziņas par vērtībām, vērtībizglītību un slēpto mācību programmu. Darba empīriskajā daļā iegūti un analizēti dati, kas iegūti novērošanā, skolotāju diskusijās un speciālā pedagoga, psihologa, saimniecības vadītājas un pirmsskolas vadītājas intervijās par to, kādas vērtības un kā pirmsskolas izglītības skolotājas māca bērniem X pirmsskolas izglītības iestādē. Empīriskajā daļā analizēti pirmsskolas reglamentējošie dokumenti, atklājot atklāto vērtībizglītības mācību programmu. Pētījumā iegūtie dati liecina, ka X pirmsskolas izglītības iestādē pedagogi praksē realizē gan atklāto, gan slēpto vērtībizglītības programmu. Darba noslēgumā izvirzīti secinājumi un sniegti priekšlikumi X pirmsskolas izglītības iestādes vadītājam, kā atklāt slēpto mācību programmu un virzīt vērtībizglītību pozitīvā virzienā, kā arī sniegta ievirze tālākai problēmas izpētei.
dc.description.abstractThe aim of the master's thesis 'Open and hidden curriculum in value education in a pre-school educational institution' is to reveal the open and hidden curriculum in value education in a pre-school educational institution. The theoretical frame of the master's thesis is formed by analyzing the findings of various Latvian and foreign authors about values, value education and the hidden curriculum. In the empirical part of the study, data obtained from observation, teacher discussions and interviews of a special pedagogue, psychologist, holding manager and pre-school director on what values and how pre-school education teachers teach children in X pre-school educational institution were obtained and analyzed. The empirical study analyzes the pre-school management documents, revealing the open curriculum of value education. The data obtained in the research shows that in the X pre-school educational institution, pedagogues implement both open and hidden value educational curriculum in practice. At the end of the work, conclusions are put forward and suggestions are given to the head of the X pre-school educational institution, how to reveal the hidden curriculum and direct value education in a positive way, as well as provide guidance for further research of the problem.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības vadība
dc.subjectvērtības
dc.subjectvērtībizglītība
dc.subjectslēptā mācību programma
dc.subjectpirmsskolas izglītība
dc.titleAtklātā un slēptā mācību programma vērtībizglītībā pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeOpen and Hidden Curriculum in Value Education in a Pre-school Educational Institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record