Iekļaujošas izglītības kvalitātes novērtēšana vispārizglītojošā skolā
Автор
Kuzmina, Valerija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba temats “Iekļaujošas izglītības kvalitātes vērtēšana vispārizglītojošā skolā”. Maģistra darba autore ir Valerija Kuzmina. Maģistra darba mērķis: teorētiski un empīriski pētīt iekļaujošas izglītības kvalitātes novērtēšanas iespējas vispārizglītojošā skolā. Pētnieciskais jautājums: Pēc kādiem kritērijiem ir iespējams novērtēt vispārizglītojošā skolā īstenoto iekļaujošas izglītības kvalitāti? Maģistra darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīts iekļaujošas izglītības teorētiskais pamatojums un tās aktualitāte mūsdienu sabiedrības attīstības kontekstā, izglītības kvalitātes novērtēšana, skolas personāla funkcija izglītības kvalitātes nodrošināšanā un paņēmieni iekļaujošas izglītības kvalitātes novērtēšanai vispārizglītojošā skolā. Maģistra darba empīriskajā daļā, vadoties pēc skolotāju anketu un vadītāja intervijas rezultātiem, tiek analizēts iekļaujošas izglītības kvalitātes nodrošinājums Rīgas X vispārizglītojošā skolā. Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem tika izveidotas rekomendācijas iekļaujošās izglītības kvalitātes pilnveidei Rīgas X vispārizglītojošā skolā. Darba saturs: 70 lappuses, 13 attēli, 2 tabulas, 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: iekļaujošā izglītība, kvalitāte, kvalitātes vērtēšana, bērni ar īpašajām vajadzībām. The topic of the master's thesis is "Evaluation of the quality of inclusive education in a general education school". The author of the master's thesis is Valerija Kuzmina. The aim of the master's thesis: to theoretically and empirically study the possibilities of inclusive education quality evaluation in a general education school. Research question: What criteria can be used to evaluate the quality of inclusive education in a comprehensive school? The master's thesis consists of two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part of the thesis is being viewed theoretical basis of inclusive education and its topicality in the context of modern society development, education quality evaluation, the role of school staff in ensuring the quality of education and methods for evaluating the quality of inclusive education in a general education school. In the empirical part of the master's thesis based on the results of the employee questionnaire and the manager's interview is analyzed the quality assurance of inclusive education in Riga X comprehensive school. Based on the results of the research recommendations were made to improving the quality of inclusive education. The amount of work: 70 pages, 13 pictures, 2 tables, 3 apendixes. Keywords: inclusive education, quality, quality evaluation, children with special needs.