Impact of COVID-19 lockdown on the behavior and health of children and adolescents in Tamil Nadu, India
Author
Premkumar, Evangelin Anita Dorothy
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Ebela, Inguna
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Pamatinformācija: bezprecedenta situācija – mājsēde un daļēji pārvietošanās ierobežojumi ar mērķi apturēt 2019. gada koronavīrusa COVID – 19 izraisītās infekcijas slimības izplatību, lika Indijai slēgt savas izglītības iestādes vairāk nekā uz gadu. Šī ieilgusī sociālā distancēšanās ir atstājusi nelabvēlīgu ietekmi uz bērniem un pusaudžiem. Šajā kritiskajā stāvoklī turpmākas valsts politikas veidošanai ir nepieciešami pētījumi par mācību iestāžu slēgšanas un mājsēdes radīto ietekmi uz bērniem un jauniešiem dažādās ikdienas dzīves jomās. Indijā šādi pētījumi iztrūkst. Mērķis:. Plaši izpētīt COVID - 19 radīto ietekmi uz bērniem un pusaudžiem Indijas Tamil Nadu provincē nolūkā sniegt datus valsts politikas veidošanai atbalsta programmu izstrādāšanai bērniem un pusaudžiem. Materiāli un metodes: Tika veikta tiešsaistes aptauja. Kopumā 650 bērni un pusaudži vecumā no 4 līdz 18 gadiem tika sadalīti vecuma grupās: 4-7, 7-11, 12-14, 15-16 un 17-18 gadi. No 650 kopējiem dalībniekiem 56,8% bija zēni un 43,2% bija meitenes. Atbildes uz anketas jautājumiem par 288 bērniem vecumā no 4 līdz 14 gadiem aizpildīja vecāki, savukārt 362 pusaudži vecuma grupā no 15 līdz 18, atbildēja patstāvīgi. Papildus demogrāfiskajai informācijai šī šķērsgriezuma pētījuma jautājumi bija vērsti uz vienpadsmit galvenajiem aspektiem: miega modeļi, atpūtas pasākumi, fiziskās īpašības, garīgās veselības, izglītības, uztura paradumi, medicīniskā, virtuālā, sociālā izpratne un higiēna. Elektroniska anketa, kas izstrādāta, izmantojot Google veidlapas, tika izplatīta caur WhatsApp grupām, ko uztur dažādi Tamilnadu akadēmiskie institūti. Chi-Square tests, posthoc tests, vienvirziena ANOVA tests, Spearmana korelācijas koeficienti un lineārā regresijas analīze tika izmantoti, lai novērtētu atšķirības starp mainīgajiem lielumiem. P-vērtība 0,05 tika uzskatīta par statistiski nozīmīgu. Rezultāti: Ar COVID-19 saistītie ierobežojumi smagi ietekmēja mājsaimniecību ienākumus 34% pētījuma dalībnieku, kuri ziņo par ienākumu samazinājumumu 40% apmērā. Mājsēde palielināja ekrāna laiku un filmu skatīšanās biežumu. Tas negatīvi ietekmēja un / vai mainīja ēšanas paradumus, ķermeņa svaru, redzi, attieksmi pret iesaistīšanos, noskaņojumu, enerģijas līmeni, hobijus, diendusas paradumus, un pasliktināja atmiņu, vispārējo akadēmisko sniegumu, negatīvi ietekmēja arī āra un iekštelpu aktivitātes un sociālo mijiedarbību. SECINĀJUMI: Pētījums pierāda, ka Covid ierobežojumi/mājsēde Indijā smagi ietekmēja visu vecumgrupu bērnu un pusaudžu ikdienas dzīvi vairāk nekā gadu.Vairāk nekā 70% mainīgo uzrādīja mājsēdes mediēto negatīvo ietekmi. Lai gan mājsēde bija neizbēgama, valsts valdībām turpmāk būtu jāizstrādā un jāīsteno veselības un labturības programmas, lai mazinātu tās ietekmi uz bērniem un pusaudžiem. Šo pētījumu var izmantot par pamatu valsts rīcības politikas izstrādē. Background: An unprecedented situation - the lockdown and lockdown with limited restrictions in the movements of people with the goal of containing the spread of the infectious virus that causes coronavirus disease of 2019 (COVID-19) - made India close its academic institutes for over a year. This prolonged closure has exerted unfavorable effects on children and adolescents. In this critical condition, investigating the effects of academic closure and home confinement on various aspects of daily life is necessary for future policy making. Objective: A comprehensive online survey was conducted to study the effects of COVID-19 lockdown on children and adolescents in the Indian state of Tamil Nadu, with the aim of providing data for public policy-making and the implementation of child and adolescent support programs. Materials and methods: A total of 650 children and adolescents aged 4-18 years were divided into age groups: 4-7, 7-11, 12-14, 15-16, and 17-18 years. Out of 650 total participants, 56.8% were boys and the remaining 43.2% were girls. The responses to the questionnaire were filled by parents of 288 children aged 4-14 years and for 15-18 age groups, 362 adolescents answered by themselves. Besides demographic information, the questions of this cross-sectional survey focused on eleven major aspects: sleeping patterns, recreational activities, physical characteristics, mental health, education, food habits, medical, virtual, social, awareness and hygiene. An electronic questionnaire designed through Google forms was distributed through WhatsApp groups maintained by different academic institutes in Tamilnadu. Informed consent was obtained from all the participants. The chi-square test, posthoc test, one-way ANOVA test, Spearman’s correlation coefficients and linear regression analysis were used to assess differences between variables. A p-value of 0.05 was considered statistically significant. Results: The lockdown gravely affected household income with 34% of participants reporting a 40% loss in income. The lockdown increased screen time and movie watching frequency. It negatively affected and/or altered napping patterns, eating habits, body weight, vision, participatory attitudes, mood, energy levels, hobbies, and decreased memory powers, overall academic performance, outdoor and indoor activities and social interactions. Conclusions: The Lockdown in India severely affected the daily life of all mainly children and adolescents for over a year. More than 70% of variables showed lockdown-mediated negative impacts. Although the lockdown was unavoidable, state governments should have implemented health and welfare programs to mitigate its effects on children and adolescents.