Show simple item record

dc.contributor.advisorŠķilters, Jurģis
dc.contributor.authorNasteviča, Anta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
dc.date.accessioned2021-06-25T01:03:29Z
dc.date.available2021-06-25T01:03:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83647
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/54818
dc.description.abstractMaģistra darbs “Kognitīvo spēju attīstības dinamika un psihosociālo kontekstu analīze bērniem un jauniešiem ar intelektuālās attīstības traucējumiem” pēta kognitīvo spēju attīstību bērniem un jauniešiem ar intelektuālās attīstības traucējumiem. Darba mērķis ir diagnosticēt problēmas un aprakstīt pasākumus, kas varētu palīdzēt integrēt šos cilvēkus sabiedrībā. Pētījuma jautājums - kāda ir trīs sociālo grupu (ģimenes, medicīnas personāla, sabiedrības) attieksme, pieredze un uzvedība, kas saistīta ar bērnu un jauniešu ar intelektuālās attīstības traucējumiem aprūpi. Kvantitatīvs šķērsgriezuma pētījums tika veikts, izmantojot strukturētu anketu. Rezultāti liecina, ka laba sadarbība, savstarpēja palīdzība un atbalsts starp iesaistītajām grupām (ģimene, medicīnas personāls, sabiedrība) var ne tikai novērst šo cilvēku problēmas, bet arī veicina viņu attīstības līmeņa uzlabošanos. Atslēgas vārdi: kognitīvā attīstība, intelektuālās attīstības traucējumi, psihosociālie aspekti, diskriminācija.
dc.description.abstractMy master thesis "Dynamics of development of cognitive abilities and analysis of psychosocial contexts for children and young people with intellectual disabilities” explores the multifaceted and multidimensional development of cognitive abilities for children and youth with intellectual disabilities. The aim of this work is to diagnose the problems and to describe steps that might help to integrate these people into society. The research question of this work: what are the attitudes, experiences and behaviors of the three social groups (family, medical personnel, society) involved in taking care of children and youth with intellectual disabilities. A quantitative cross-sectional study was conducted by using a structured questionnaire. The results indicate that good cooperation, provide mutual help and support among the involved groups (family, medical personnel, society) might not only prevent the problems of these people but also promotes the improvement of their level of development. Keywords: cognitive development, intellectual development disorders, psychosocial aspects, discrimination.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMedicīna
dc.subjectkognitīvā attīstība
dc.subjectintelektuālās attīstības traucējumi
dc.subjectpsihosociālie aspekti.
dc.subjectdiskriminācija
dc.titleKognitīvo spēju attīstības dinamika un psihosociālo kontekstu analīze bērniem un jauniešiem ar intelektuālās attīstības traucējumiem
dc.title.alternativeDevelopmental dynamics of cognitive abilties and analysis of psychosocial contexts for children and adolescents with intellectual disabilities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record