Uzņēmuma "Zara" mārketinga komunikāciju pilnveidošanas iespējas.
Author
Belousa, Melisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Veselova, Andžela
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Uzņēmuma "Zara" mārketinga komunikāciju pilnveidošanas iespējas”. Bakalaura darba mērķis ir, balstoties uz mārketinga komunikāciju teorētiskajiem aspektiem un veiktā pētījuma rezultātiem, izpētīt uzņēmuma “Zara” īstenotās mārketinga komunikācijas, atklāt nepilnības un izstrādāt priekšlikumus mārketinga komunikāciju pilnveidei uzņēmumā “Zara”. Bakalaura darbs sastāv no 3 nodaļām, ievada, secinājumiem, priekšlikumiem, izmantotās literatūras un pielikumiem. Pirmās daļas tēmas iekļauj mārketinga komunikāciju teorētisko raksturojumu – mārketinga komunikāciju teorētiskos aspektus (mārketinga komunikāciju jēdzienu, būtību un nozīmi, mārketinga komunikāciju veidus, un komunikāciju lomu modes industrijā), kas paskaidro mārketinga komunikāciju nozīmi un nepieciešamību uzņēmumu darbībai. Otrajā daļā tiek aprakstīts uzņēmuma “Zara” darbības raksturojums, veikts uzņēmuma “Zara” mārketinga vides novērtējums, skaidrots “ātrās modes” koncepts uzņēmuma kontekstā, raksturotas uzņēmuma “Zara” līdzšinējās mārketinga komunikācijas un pandēmijas laikā realizētās, lai sniegtu priekštatu par uzņēmumu kopumā un tā izmantotajām mārketinga komunikācijām, kā arī ir raksturotas “Zara” konkurenta “H&M” izmantotās mārketinga komunikācijas abu sāncenšu salīdzinājumam. Trešajā nodaļā ir apkopoti dati no intervijā un aptaujā saņemtajiem datiem, kā arī tiek sniegta iegūto datu analīze. Darba noslēgumā ir apkopoti iegūtie secinājumi un sniegti priekšlikumi mārketinga komunikācijas pilnveidošanai uzņēmumā. Bakalaura darba apjoms ir 82 lappuses, tajā ievietoti 9 attēli, 6 tabulas un 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: Zara, mārketinga komunikācijas, mārketings, reklāma. The topic of the bachelor's thesis is "Marketing communications improvement opportunities of the company “Zara”. The aim of the bachelor's thesis is to study the marketing communications implemented by the company "Zara", to reveal the shortcomings and to develop proposals for the improvement of marketing communications in the company "Zara", based on the theoretical aspects of marketing communications and the results of the research. The bachelor's thesis consists of 3 chapters, introduction, conclusions, proposals, used literature and appendices. The topics of the first part include the theoretical characteristics of marketing communications - theoretical aspects of marketing communications (concept, essence and significance of marketing communications, types of marketing communications, and the role of communications in the fashion industry), which explains the importance and necessity of marketing communications in the operation of comapnies. The second part describes the characteristics of Zara's operations, shows an assessment of the marketing environment of the company "Zara" was, explains the concept of "fast fashion" in the company's context, describes Zara's previous marketing communications and those implemented during the pandemic to give an idea of the company as a whole and its marketing communications. Marketing communications used by Zara's competitor “H&M” are also presented in the second part to compare the two rivals. The third chapter summarizes the data received in the interview and survey, as well as provides an analysis of the obtained data. At the end of the work, the obtained conclusions are summarized and suggestions for the improvement of marketing communication in the company are provided. Bachelor’s thesis consists of 82 pages, and include 9 pictures, 6 tables and 4 appendixes. Keywords: Zara, marketing communications, marketing, advertising.