Lietotāju pieredzes (UX) nozīme e-komercijas vietnēs
Author
Sergejeva, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Rozīte, Kristīne
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Lietotāju pieredzes nozīme e-komercijas vietnēs”. Darba kopējais apjoms ir 61 lapas, kas ietver 2 tabulas, 16 attēlus un izmantotās literatūras un avotu sarakstu. Bakalaura darba mērķis ir analizēt SIA “Kokos” internetveikala funkcionalitāti un, balstoties uz lietotāju pieredzes paņēmieniem, sniegt priekšlikumus un risinājumus vietnes funkcionalitātes uzlabošanai, lai palielinātu konversijas rādītāju vietnē. Darbs sastāv no 3 nodaļām. Pirmajā nodaļā darba autore aplūko lietotāju pieredzes (UX) būtību un galvenos pieredzes veidojošos elementus – informācijas arhitektūra un vietnes struktūra, vietnes dizainu un lietojamību. Kā arī adaptīvā dizaina nozīmi vietnes mobilo versiju izstrādē un UX tendences. Otrajā nodaļā tiek analizēta e-komercijas vietnes izstrāde, balstoties uz lietotāju pieredzes principiem, ietverot vietnes mērķa definēšanu, UX dizaina izstrādes procesu, vietnes testēšanas paņēmienus, konkrētāk A/B testus, WEB analītikas lomu un galvenos rādītājus un biežāk pieļautās kļūdas vietnes izstrādē. Bakalaura darba praktiskajā daļā tiek analizēts uzņēmuma SIA “Kokos” internetveikals. Analīze ietver – internetveikala funkcionalitātes analīzi, apmeklētāju uzvedību e-komercijas vietnē un konkurentu internetveikalu salīdzinājumu un novērtējumu. Kā arī darba autore sniedz priekšlikumus vietnes funkcionalitātes uzlabošanai, kas varētu veicināt konversijas pieaugumu vietnē. Bachelor thesis subject is “Importance of User Experience (UX) for e-commerce sites”. Bachelor thesis consists of 61 pages, 2 tables, 16 images and a list of literature and sources used. The purpose of the bachelor thesis is to analyze the functionality of SIA “Kokos” e- commerce site and to provide recommendations based on user experience principle for conversion rate improvements on the website. The thesis consists of 3 main chapters. In the first chapter, the author writes about User Experience principles and key elements: information architecture and website structure, site design and usability. As well as the importance of adaptive design in developing process of mobile website version and latest UX trends. In the second chapter author analyses the e- commerce site development process based on the user experience principles, including e- commerce site goal definition process, the UX design process, website testing methods, specifically A/B tests, WEB analytics and key metrics, and common mistakes in website UX design. In the last chapter, the author analyses SIA “Kokos” e-commerce site’s functionality, visitor behavior, key metrics and competitor e-commerce store functionality. In the end there is a summary of analysis results and recommendations for e-commerce store improvements.