3-4 gadus vecu bērnu sensoro prasmju attīstība un nostiprināšana didaktiskajās rotaļās un spēlēs pirmsskolā
Author
Aleksējeva, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lāce, Inguna
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Vita Aleksējeva Darba vadītājs: Dr.paed. Ingūna Lāce Darba tēma. 3-4 gadus vecu bērnu sensoro prasmju attīstība un nostiprināšana didaktiskajās rotaļās un spēlēs pirmsskolā. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pētīt 3-4 gadus vecu bērnu sensorās attīstības iespējas didaktiskajās spēlēs un rotaļās. Pētījuma jautājums: Kā, izmantojot didaktiskās spēles un rotaļas, var veicināt 3-4 gadus vecu bērnu sensoro attīstību? Pētījuma teorētiskajā daļā tiek analizēta bērnu sensorās attīstības būtība, to ietekmējošie rotaļu organizācijas nosacījumi, didaktisko rotaļu būtība, organizācijas nosacījumi un izvēles iespējas. Pētījuma praktiskajā daļā tiek izmantota bērnu prasmju sākotnēja un atkārtotā novērošana .Tiek organizēta izmēģinājumdarbība, organizējot daudzveidīgas didaktiskās spēles un rotaļas, lai uzlabotu bērnu sensorās prasmes. Rezultāti tiek salīdzināti. Uz pētījuma jautājumu var atbildēt, ka atlasot bērnu vecumam, interesēm un vajadzībām piemērotas, visu bērnu maņu attīstošas didaktiskās rotaļas un spēles, organizējot tās regulāri dažādos dienas rites momentos, motivējot bērnus šīm rotaļām, ir iespējams uzlabot bērnu sensorās prasmes Atslēgas vārdi: sensorā attīstība un prasmes, maņas, didaktiskās spēles un rotaļas, 3-4 gadus veci bērni. Darba apjoms: 48 lpp, 5 tabulas, 12 attēli, 64 literatūras avoti. Author of the qualification paper: Vita Aleksejeva Supervisor: Dr.paed. Inguna Lace Theme of the work. Development and strengthening of sensory skills of 3-4 years old children with the help of didactic games and other games in preschool. The aim of the research: Studying theoretically and practically development possibilities of the sensors of 3-4 years old children in didactic games and other games. Research question: How can didactic games and other games promote the sensory development of 3-4 years old children? The theoretical part of the research analyzes the essence of children's sensory development, the conditions of game organization that affect it, the essence of didactic games, the conditions of the organization and options. The practical part of the research uses the initial and repeated observation of children's skills. A pilot activity is organized by organizing various didactic games and games to improve children's sensory skills. After analyzing the results the conclusion to the research question - It is possible to improve children's sensory skills by selecting didactic games and other games that develop children's senses and interests by organizing them regularly at different times during the day and by motivating children to play them. Keywords: sensory development and skills, senses, didactic games and other games, 3-4 years old children. Thesis consists of: 48 pages, 5 tables, 12 pictures, 64 references.